رئیس جمهور پاکستان در کنفرانس "قلب آسیا" در هند شرکت می‌کند

مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد، کشورش در کنفرانس منطقه‌ای "قلب آسیا" که اوایل دسامبر در شهر "امرتیسار" واقع در ایالت پنجاب هند برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته نیشن، سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان گفت: ما از هند می‌خواهیم تا خشونت‌ها و ناآرامی‌های مرزی را متوقف کرده و برای حل مشکلات وارد مذاکره شود.

روابط هند با پاکستان به خاطر ادعاهای ارضی مدت‌ها است که خدشه‌دار شده است. منطقه جامو و کشمیر از پایان حکومت انگلیس در سال 1947 میلادی، میان هند و پاکستان مساله‌ای مناقشه‌آمیز بوده است.

این دو کشور به دنبال چند درگیری مسلحانه، در سال 2003 میلادی با یک آتش‌بس موافقت کردند.

از آن زمان تاکنون هر دو کشور بارها یکدیگر را به نقض این آتش بس متهم کرده‌اند. تنش‌های اخیر با قتل برهان وانی، رهبر یکی از گروه‌های جدایی طلب کشمیر به دست نیروهای امنیتی هند مرتبط است.

کنفرانس سالانه "قلب آسیا" از سال 2011 میلادی در نتیجه کنفرانسی بین‌المللی حول محور مساله افغانستان آغاز شد. کنفرانس "قلب آسیا" قصد دارد کشورهای منطقه‌ای را برای مذاکره درخصوص مساله منطقه‌ای به ویژه ترغیب همکاری‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و همسایگانش گردهم آورد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080402638
  • خبرنگار : 71477