کمیسر امور بشردوستانه اروپا: کمک‌های مالی به ایران را افزایش می‌دهیم

کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: ایران تاکنون همکاری تنگاتنگی با ما در زمینه پناهجویان داشته که قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، کریستوس استیلیانیدس، پیش از ظهر امروز اول آبان‌ماه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: قطعا کشورهای میزبان پناهجویان با شرایط سختی روبه‌رو هستند از این رو اولویت اصلی ما از این سفر تشکر از استاندار کرمان و مردم ایران و هم‌چنین ارزیابی شرایط منطقه به همراه شریکان اجرایی‌مان است.
او افزود: در نهایت آمده‌ایم تا در کنار یکدیگر شرایط را ارزیابی کنیم و گام‌ها بعدی را براساس این ارزیابی بسنجیم. جمهوری اسلامی ایران هم تاکنون همکاری تنگاتنگی با ما داشته است. عصر امروز و فردا هم از پروژه‌هایی که کمیسیون اروپا کمک مالی به آن‌ها کرده است و هم‌چنین برای ابراز هم‌دردی با جمعیت پناهندگان انجام خواهیم داد.
کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا بیان کرد: همکاری با جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و در حقیقت خودمان و شما را در یک قایق و یک مسیر می‌بینیم و در این راه رییس کمیسیون اتحادیه اروپا و خانم موگرینی تلاش زیادی می‌کنند تا با بازگشت ایران به جامعه بین‌الملل، همکاری و مشارکت‌های این دو نهاد دوباره شکل گیرد.
استیلیانیدس با اشاره به این که مردم ایران و دولت جمهوری اسلامی استحقاق جایگاه‌های بالاتر در عرصه بین‌المللی را دارند، تصریح کرد: در ابتدای آوریل کمیسر مربوط به کمک‌رسانی بازدیدی از ایران داشت؛ هم‌چنین مسوول امور مالی کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از ایران بازدید خواهد کرد و همه این‌ها نشان دهنده علاقه ما برای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با ایران است.
وی یادآور شد: معترف هستم که کمک‌های ما کافی نیست اما سعی می‌کنیم در بخش‌های بهداشتی و آموزشی که هزینه‌های سنگینی بر عهده دولت می‌گذارد جوابگو باشیم ضمن این که می‌دانیم هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی را جمعیت پناهجو در استان دربر دارد اما امیدوارم به صورت مستقیم یا از طریق شریکان فرهنگی خود بتوانیم این کار را بهتر انجام دهیم.
استیلیانیدس گفت: برای برداشتن قدم اول براساس سیاست‌ها و تصمیمی که برای سال جاری گرفته شد مبلغی که برای ایران در نظر گرفته‌ایم را دو برابر اعلام می‌کنم و کمک‌های بشردوستانه ما به واسطه شریکان اجرایی امور بشردوستانه به دولت ایران اهدا می‌شود.
کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا به دولت افغانستان برای تسهیل شرایط کشور خود پنج و هشت دهم میلیارد دلار اهدا کرده و این مبلغ قرار است برای مشکلات ریشه‌یی افغانستان هزینه شود البته این مساله موجب توجه نکردن به ایران نمی‌شود و هرچند که قابل مقایسه با کمک به ایران نیست اما تعهد می‌کنم که برای سال آینده میلادی هم کمک به ایران را افزایش خواهیم داد.
او ادامه داد: به‌زودی جلسه‌ای با شریکان اجرایی خواهیم داشت تا دقیقا نیازها را بررسی و حتی پروژه‌های جدیدتری معرفی کنیم تا کمک‌ها به همان سمت هدایت شود.
کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: خوشحال هستم که دیدگاه مشترکی بین ما و شما یعنی خدمت‌رسانی بشردوستانه به افراد پناهجو وجود دارد و واقف هستیم که باید راه‌های کارآمدی داشته باشیم تا کمک بهتری به ایران جهت میزبانی از این جمعیت انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ما هم به کمک ایران نیاز داریم چرا که اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین ارگان سازمان یافته در زمینه بشردوستانه است و گاهی احساس تنهایی می‌کنیم و امیدواریم همکاری‌های تنگاتنگ بیش‌تر ادامه یابد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95080100611
  • خبرنگار :