معاون دادستان انتظامی قضات عنوان کرد

تقویت نظارت‌های درونی قوه قضاییه در راستای عمل به منویات رهبری

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات در نشست منطقه ای نمایندگان دادسرای انتظامی قضات جنوب کشور در شیراز بر اهتمام همه مسئولان نظارتی بر تحقق و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه در خصوص سالم سازی دستگاه قضایی و تقویت نظارت های درونی قوه قضاییه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، علی رنجبر با اشاره به اهمیت نظارت بر قضات، مسئولیت نظارت بر قضات را به لحاظ جایگاه آنان حساس خواند و افزود: از آنجا که قضات در شرع مقدس اسلام و عرف از جایگاه خاص و شأن بالایی برخوردارند مسئولیت نظارت بر این قشر نیز دارای حساسیت زیادی است.

وی در ادامه با بیان شرایط و اهمیت نظارت و ارزشیابی و نحوه بازرسی، بر حفظ کرامت انسانی و حرمت شئون قضات و جلوگیری از لطمه به شجاعت و استقلال قضات تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای ضروری و اجتناب ناپذیر برای دستگاه قضایی وجود یک سیستم کامل و دقیق نظارت و ارزشیابی است.

معاون دادستان انتظامی قضات همچنین یکی دیگر از اهداف نظارت و ارزشیابی را سنجش دقیق و واقعی عملکرد قضات با معیارهای شرعی و قانونی بیان کرد و با اشاره به ضرورت آسیب شناسی عملکرد رفتاری و اخلاقی قضات هدف اصلی این موضوع را ارتقاء تشکیلات قضایی و سطح سلامت نظام تشکیلاتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست های دستگاه قضایی خواند.

وی با تاکید بر مقابله و برخورد قاطعانه با هرگونه فساد خاطرنشان کرد: وظیفه ما بررسی دقیق گزارش های واصله است و در این زمینه ضمن رعایت دقت، سرعت و صحت در بررسی گزارش ها، به جایگاه و حیثیت همکاران قضایی توجه ویژه داریم.

معاون دادستان انتظامی قضات در ادامه در جمع نمایندگان دادسرای انتظامی استان های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ضمن تشریح آخرین رویکردها و شیوه های نظارتی و بازرسی و تبیین شاخص ها و ملاک های ارزیابی و اهمیت واحدهای نظارت و ارزشیابی استان ها بیان داشت: همه این اقدامات در راستای حفظ حقوق عامه و اجرای بهتر عدالت و در جهت ارتقاء سطح سلامت تشکیلات قضایی است.

رنجبر در پایان از تدوین شیوه نامه جدید نظارتی عملکرد قضایی قضات توسط دادسرای انتظامی خبر داد و افزود: در این شیوه نامه، کارنامه سوابق مدیریتی و عملکردی برای هر قاضی تشکیل و ثبت و ضبط می گردد که این سوابق در ارتقاء قضات موثر خواهند بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95080100608
  • خبرنگار :