عمار حکیم: مبارزه با افکار تکفیری بر عهده ماست/خطر افراط‌گرایی امت اسلامی را تهدید می‌کند

رییس مجلس اعلای عراق گفت: همه کسانی که امروز در جهان اسلام آزاده هستند و از اسلام واقعی درک درستی دارند در کنار فرزندانی که با تکفیری‌ها مبارزه می‌کنند قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عمار حکیم صبح شنبه در سخنانی در همایش نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در عراق برگزار می‌شود، با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و دینی میان کشورهای مختلف به ویژه در جهان اسلام، گفت: این اشتراکات آن‌قدر زیاد است که همه جوانان می‌توانند با توجه به آن‌ها در عرصه‌های مختلف شرکت کنند و تاریخ را شکل دهند.

او گفت: ضرورت دارد تا دنیای اسلام از روش‌های سنتی خارج شود چرا که اسلام به دنبال آن است که روزآمد باشد و به رشد اندیشه بشری توجه دارد. اسلام بر مبنای توجه به انسانیت است که کسانی که به دنبال افراط‌گری هستند درکی از اسلام واقعی ندارند. متاسفانه امروز خطر افراط‌گرایی امت اسلامی را تهدید می‌کند.

رییس مجلس اعلای عراق اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند ما در درون خودمان اسیر شویم و درکی از آینده نداشته باشیم در حالی که اسلام از ما می‌خواهد به سمت امت میانه حرکت کنیم.

حکیم خاطرنشان کرد: این فرصت اکنون فراهم شده است تا رسولان بیداری انسانی باشیم و به مبارزه افکار انحرافی و تکفیری برویم و مسوولیت این کار به عهده ماست.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95080100272
  • خبرنگار : 71049