نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت:

دولت تسهیلات مقاوم‌سازی را به زرند زلزله‌خیز ارایه دهد

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زمین لرزه دیشب در شهرستان زرند، صبح جمعه 30 مهرماه گروه‌هایی از فرمانداری زرند برای بررسی آسیب‌ها و تعیین خسارت‌ها به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

دکتر «حسین امیری خامکانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پس لرزه‌ها، انرژی تخلیه شده است و خطر آنچنانی وجود ندارد.

امیری افزود: بر اثر این زمین لرزه ۷ نفر مصدوم و به‌صورت سرپایی مداوا شدند و اکنون کسی در بیمارستان بستری نیست.

وی با بیان این‌که امیدواریم که این زمین لرزه آسیب جدی وارد نکرده باشد، گفت: در صورت بروز خسارت‌ها می‌کوشیم که تسهیلاتی برای مردم در نظر گرفته شود و مردم و دولت باید بکوشمد که منازل قدیمی بازسازی و نوسازی شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از زلزله سال ۱۳۸۴ در شهرستان زرند اماکن عمومی مانند مدارس نوسازی و بازسازی شدند اما هنوز شماری از مدارس به‌ویژه در شهرستان کوهبنان به بازسازی نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شهرستان زرند زلزله‌خیز است دولت باید تسهیلاتی را فراهم کند تا مردم بتوانند خانه‌های قدیمی را نوسازی و مقاوم‌سازی و خود مردم نیز باید برای بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های خود تلاش کنند.
 شامگاه پنج‌شنبه ساعت(18:40:28) زلزله‌ای به بزرگی 4.8 ریشتر در 4 کیلومتری زرند، 16 کیلومتری یزدانشهر و 27 کیلومتری خانوک در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و پس از این زلزله پس لرزه‌هایی نیز رخ داده است.
انتهای پیام
  • جمعه/ ۳۰ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95073017843
  • خبرنگار :