‌رشد 14 درصدی ارزش دلاری صادرات در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش 14 درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان در 6 ماهه ابتدایی سالجاری خبر داد.

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش 14 درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان در 6 ماهه ابتدایی سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا- منطقه سمنان، بهروز اسودی با اعلام این خبر اظهار کرد: در 6 ماهه اول امسال ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تن کالا از این استان صادر شده است.

وی ارزش این صادرات را  75.5 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: کالاهای صادراتی استان در این 6ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش وزنی ۴۴ درصدی روبرو بوده که از پیشرفت صادراتی و کاهش خام‌فروشی‌ها در این استان معدنی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: با وجود این کاهش در وزن صادرات، ارزش دلاری کالاهای صادراتی از طریق گمرک سمنان ۱۴ درصد افزایش داشته است.

اسودی از کشورهای افغانستان، عراق، امارات ، ترکیه ، پاکستان، چین، انگلستان و ایتالیا و...به عنوان مقصد کالاهای صادراتی استان نام برد و تصریح کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان پودرهای شوینده، سرب، گچ، فروسیلیس،  آب ژاول، روغن موتور، عایق رطوبتی، مرغ منجمد و ظروف یکبار مصرف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارزش صادرات سال گذشته این استان را ۱۳۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه صادراتی امسال این رقم باید به ۱۸۰ میلیون دلار برسد.


 
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95072917689
  • خبرنگار :