استاندار خوزستان:

شهرداری اهواز برای هرس درختان کنوکارپوس اقدام ضربتی انجام دهد

استاندار خوزستان گفت: شهرداری اهواز تا پیش از آغاز بارندگی‌ها باید برای هرس درختان کنوکارپوس و جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان کاری ضربتی انجام دهد زیرا اقدامات پس از آن، ارزشی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ‌غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت استان که امروز (28 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ وظیفه حکومت، تامین امنیت و سلامت در بخش‌های مختلف است و بحث تغذیه در هر دو بخش امنیت و سلامت قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به فرآورده‌های گندم، گفت: گندم قوت غالب مردم است و نقش محوری در جامعه ما دارد. گندم خوزستان نیز از نظر کیفیت و سلامت در بهترین رتبه در کشور قرار دارد و کیفیت مطلوب دارد. با این وجود محصول نهایی نان که به دست مردم می‌رسد از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

شریعتی افزود: باکیفیت‌ترین گندم کشور، از سوی کشاورزان خوزستان تحویل‌ می‌شود ولی ما توان و تدییر نگهداری آن را نداریم و این کفران نعمت است. دستگاه‌های متولی باید به این موضوع رسیدگی کرده و امکان نگهداری مناسب این محصول را فراهم آورند.

وی با تاکید بر لزوم اعمال نظارت هنگام خرید و نگهداری محصول گندم در خوزستان اظهار کرد: سازمان‌های متولی باید کار خود را به موقع انجام دهند. همان کاری که در کشور ما انجام می‌شود در کشورهای پردرآمد نیز انجام می‌شود ولی در آنجا به موقع و در کشور ما از روی اضطرار. آنجا برنامه‌ریزی می‌شود و اینجا در نهایت مجبور می‌شویم تا کار را انجام دهیم.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه کشاورزی، بهترین محصول گندم تحویل داده می‌شود ولی آن چه به دست مردم می‌رسد، محصول بسیار بد و بی‌کیفیتی است و بنابراین مجموعه غذا و دارو باید از سازمان جهاد کشاورزی بازخواست کرده و مدعی چرایی این وضعیت باشد.

وی افزود: جهاد کشاورزی سال آینده قبل از برداشت محصول گندم،‌ تیمی را هنگام خرید محصول مشخص کند تا بر مراحل خرید و نگهداری نظارت کنند. خرید گندم خوزستان به مدت حدود 35 روز انجام می‌شود که زمانی طولانی است و برای نظارت بر آن باید به صورت کامل برنامه‌ریزی شود . همچنین اگر سرمایه‌گذارانی در این خصوص وجود داشته باشند، ‌معاونت اقتصادی استانداری خوزستان نیز با آنان همکاری خواهد کرد. این نظارت نه تنها شامل مجموعه‌های غله و تعاون روستایی، بلکه شامل بنادر و دیگر دستگاه‌های مربوط هم می‌شود.

شریعتی با اشاره به لزوم هرس درختان کنوکارپوس در سطح شهر اهواز به منظور جلوگیری از مشکلات تنفسی برای شهروندان گفت:‌ شهرداران مناطق و معاونان خدمات شهری شهرداری‌های مناطق اهواز از تعداد دقیق درختان کنوکارپوس در تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر خبر دارند و باید تا پیش از بارندگی کاری ضربتی انجام دهند زیرا پس از آغاز بارندگی‌ها، ارزشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از مشکلات به وجود آمده، نباید بدون مطالعه این درختان کاشته می‌شد. این کار باید با مطالعه انجام و به دست مشاور داده می‌شد و پس از بررسی،‌تصمیم‌گیری می‌شد و در حال حاضر نیز کسی در این زمینه پاسخگو نیست و عوارض آن به جان مردم افتاده است.

استاندار خوزستان افزود: در این زمینه تاکید شده که لازم نیست درخت از بیخ برکنده شود و سرانه فضای سبز و سایه‌افکنی درختان نیز از بین برود بلکه تنها باید بخش‌هایی که گرده‌افشانی می‌کنند هرس شوند تا از بروز حساسیت جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95072817324
  • خبرنگار :