مديرعامل آب منطقه‌اي استان سمنان خبر داد:

صرفه‌جویی 416 هزار مترمکعبی با انسداد 43 حلقه چاه غیرمجاز

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان سمنان گفت: هزار و 350 حلقه چاه کشاورزی استان سمنان در سال گذشته و در قالب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبي با همکاری دستگاه‌های اجرائی به ابزار اندازه‌گیری هوشمند مجهز شد.

ايرج حيدريان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون 146 حلقه چاه غيرمجاز در استان سمنان پلمپ شده است، 43 حلقه چاه غیرمجاز نيز در سال‌جاری بسته شده که 416 هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وي ادامه داد: چاه های غیر مجاز به چاه هایی گفته می شود که از شرکت آب منطقه‌اي سمنان پروانه بهره برداری نداشته باشند.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي سمنان اضافه كرد: هم اکنون 470 حلقه چاه در استان سمنان موجود و حفاری 139 حلقه چاه در برنامه عملیاتی این شرکت تا پایان برنامه قرار دارد.

حيدريان خاطرنشان كرد: در سال جاري 350 دستگاه کنتور فهام و  215 دستگاه کنتور حجمی هوشمند آب در استان سمنان خريد و نصب خواهد شد.

مديرعامل آب منطقه‌اي استان سمنان خاطرنشان كرد: بروز خشکسالی تهدیدی جدی برای سفره های آب زیرزمینی به جهت کاهش تغذیه زیرزمینی و افزایش برداشت از سفره ها از طریق حفاری چاههای غیر مجاز و اضافه برداشت است که این امر موجب افت وکاهش مضاعف حجم مخزن سفره های آب زیرزمینی خواهد شد در این راستا نيز انجام اقدامات حفاظتی لازم وضرروری است.

وي ادامه داد: در این راستا انجام اقدامات حفاظتی لازم وضرروری است، تسریع در نصب کنتور های حجمی هوشمند، افزایش فعالیت های گروه‌های گشت و بازرسی به منظور کنترل برداشت ها از طریق چاه‌های عمیق و نیمه عمیق، افزایش فرهنگ عمومی مصرف آب از طریق اجرای طرح ملي دانش آموزي داناب و فعالیت‌های سمعی و بصری، دادن هشدارهای لازم به مصرف کنندگان در جهت مصرف بهینه و کاهش برداشتها از طریق رسانه های عمومی وبویژه صدا وسیما، تعیین تکلیف چاههای غیر مجاز، اصلاح پروانه های بهره برداری بر اساس مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آبیاری از طریق اجرای سیستم های نوین آبیاری و ... از جمله اقدامات حفاظتی غیر سازه ای در اين بخش است.


انتهاي پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95072716069
  • خبرنگار :