زمان و مکان بازی ایران و عراق تا ۴۸ ساعت آینده نهایی می‌شود

ممبینی: دولت به فدراسیون فوتبال کمک کند/ باید فرد جدیدی را برای سازمان لیگ انتخاب کنیم

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید این فدراسیون هنوز توانایی تامین تمامی هزنیه‌های خود را ندارد و دولت باید نگاه ویژه‌ای به این فدراسیون داشته باشد.

هدایت الله ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب گروه داوری فغانی، سخندان و منصوری به عنوان برترین داوران آسیا در سال ۲۰۱۶، اظهار کرد: به نظرم این گروه به حقشان رسیدند. با توجه به این که فوتبال ما به صورت فشرده و خوب برگزار می‌شود و با در نظر گرفتن نمایش بسیار خوب این گروه در مسابقات بین‌المللی، آن‌ها نمایش فوق‌العاده‌ای در سال ۲۰۱۶ داشتند. موفقیت‌های اخیر نوید روزهای خوب برای جامعه داوری ایران است.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اشاره به برتری چشمگیر داوران ایرانی در آسیا، افزود: فکر می‌کنم داوری ما از نظر کمیت و کیفیت در وضعیت قابل قبولی است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تیم داوری فغانی، سخندان و منصوری فاصله زیادی را نسبت به داوران دیگر گرفته‌اند. به نظرم رشد فوتبال و داوری ما بسیار خوب بوده و باید این روند ادامه‌ داشته باشد.

او درباره برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا و حفظ حرمت‌ها در این دیدار، خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران یک بار دیگر فرهنگ و شعور بالای خود را نشان دادند. آنها حرمت این ماه‌های عزیز را درک می‌کنند و ثابت کردند که عزاداری فقط مختص مساجد نیست و می‌توان در ورزشگاه‌ها هم حرمت این روزهای عزیز را نگه داشت. تمام شئونات مذهبی را در این دیدار رعایت کردند. بازی با کره روز فوق‌العاده‌ای با ایران بود، چرا که حرمت‌ها حفظ شد و از نظر فنی کیفیت بالایی را شاهد بودیم. ما به خوبی کره را شکست دادیم.

ممبینی با ستایش عملکرد کادرفنی و بازیکنان ایران، اظهار کرد: کادرفنی زبده ایران توانسته با استفاده از نیروهای جوان، کاریزمای بسیار خوبی را در تیم‌ ‌ملی به نمایش بگذارد. در حال‌ حاضر تیم‌های بزرگ آسیا توانایی رسیدن به دروازه‌ تیم‌ ‌ملی را ندارند و بازیکنان ما بدون استرس مقابل این تیم‌ها به میدان می‌روند. امیدوارم که این روند ادامه‌ داشته باشد و با حفظ کادرفنی موفقیت‌های بعدی را کسب کنیم. همه بازیکنان در دیدار با کره تک تک وظایف خود را به درستی انجام دادند و در طول ۹۰ دقیقه با اجرای تاکتیک‌های تیمی و تحرک بسیار بالا کار را برای کره سخت کرده بودند. به لطف خداوند در پایان این مرحله به عنوان سرگروه راهی جام جهانی می شویم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره وجود مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود مهدی تاج در دیدار اخیر خود با محمود گودرزی مبلغ دو میلیارد تومان از او دریافت کرده است، گفت: فدراسیون فوتبال از نظر مالی با محدودیت‌هایی مواجه است و این فدراسیون هنوز نمی‌تواند به طور کامل درآمدزایی کند. ما تیم‌های متعددی داریم که باید آن‌ها را به اردوها و مسابقات مختلف اعزام کنیم که همه این‌ها هزینه‌بر هستند. برای درک وضعیت فدراسیون فوتبال ایران کافی‌ است هزینه و بودجه کشورهایی مانند ژاپن، قطر، عربستان، امارات، چین، ازبکستان، استرالیا و ... را بررسی کنید. بودجه ما قابل قیاس با این کشورها نیست. البته ما هم آیتم‌هایی را برای درآمدزایی پیش‌بینی کرده‌ایم. در چند وقت اخیر تعامل خوبی میان فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیمای ایران شکل گرفته اما هنوز نمی‌توانیم به طور تمام و کمال از حق‌پخش مسابقات فوتبال بهره‌مند شویم.

او ادامه داد: در حال حاضر فوتبال از مقوله ورزشی به یک مقوله فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و به نظرم دولت باید نگاه ویژه‌ای به فوتبال داشته باشد. هزینه کردن در فوتبال به نوعی سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و جامعه است. امیدوارم روزی برسد که ما دغدغه مالی نداشته باشیم و بتوانیم روی مسائل فنی فدراسیون فوتبال کار کنیم.

ممبینی در واکنش به این که آیا برای درآمدزایی در فدراسیون فوتبال اقداماتی صورت گرفته است یا نه؟ گفت‌: تلاش می‌کنیم از جاهای مختلف این نقیصه را بر طرف کنیم و تمام فکرمان را روی مسائل فنی معطوف کنیم. همه رده‌های سنی ما دغدغه‌ مالی دارند که باید تامین شود. ما هنوز به اندازه‌ای حرفه‌ای نشده‌ایم که همه هزینه‌های خودمان را تامین کنیم و دولت باید از ما حمایت کند.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره این که چرا جلسات هیات رییسه و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار نمی‌شود، گفت‌: فکر می‌کنم با توجه به دغدغه‌های بالای رییس فدراسیون فوتبال و حضور تیم‌های رده‌های سنی مختلف تا حدودی فرصت برگزاری این جلسات نباشد، اما باید سعی کنیم این جلسات را افزایش بدهیم و تکلیف کمیته‌های فدراسیون فوتبال را مشخص کنیم. مجمع فدراسیون فوتبال هم باید هر چه‌ زودتر برگزار شود و وضعیت برخی از سمت‌ها که نیازمند تصمیم گیری هستند مشخص شود.

ممبینی درباره برگزاری دیدار دوستانه ایران و عراق پیش از دیدار با سوریه، خاطرنشان کرد: هنوز زمان و مکان آن به طور دقیق مشخص نشده و تا ۴۸ ساعت آینده این موضوع نهایی می‌شود. همه موارد در حال بررسی است تا یک دیدار خوب برگزار شود.

او درباره انتخاب نایب رییس دوم فدراسیون و رییس سازمان لیگ با توجه به این که علی کاظمی اختیارات زیادی ندارد و با توجه به کهولت سن با مشکلاتی برای اداره این سازمان روبرو است، گفت‌: در آینده نزدیک باید یک فرد جوان و با برنامه را انتخاب کنیم که سعی می‌کنیم آن را هر چه‌ زودتر قطعی کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 95072715997
  • خبرنگار : 71536