مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین:

اعزام 100 مُبلغ بانو برای مراسم اربعین

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین با اشاره به اینکه قلب تپنده ستاد اربعین بخش فرهنگی است، گفت: بخش بانوان بخشی جدیدی است که امسال در کمیته فرهنگی اربعین تببین شده است، سال گذشته در حدود 500 هزار نفر از بانوان ایرانی در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که قشر بانوان هم در این مراسم حضور پررنگ دارند، بنابراین باید از تمام ظرفیت برای ساماندهی آنها استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، لاله افتخاری در نشست شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان که در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین برگزار شد ضمن تشکراز کمیته اربعین برای اهمیت ویژه به بخش بانوان در اربعین امسال، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که قلب تپنده ستاد اربعین بخش فرهنگی است، اربعینی که میلیون‌ها نفر از عالم بشریت در آن حضور دارند و همه باید تلاش کنند با دست پر از این مراسم باز گردند.

وی ادامه داد: بخش بانوان بخشی جدیدی است که امسال در کمیته فرهنگی اربعین تببین شده است،در سال‌ گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر از بانوان کشورمان به پیاده‌روی اربعین رفتند و تلاش ما بر این است که از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین با اشاره به روایت‌گری ۶۰ گروه از آقایان در راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: امسال نیز چهار گروه راویت‌گر خانم داریم که به صورت مصور و به زبان فارسی و عربی و در سه بخش حین مسیر، نجف و کربلا به روایت‌گری اربعین می‌پردازند.

افتخاری خاطرنشان کرد:تاکید ما بر مردمی‌ ماندن فعالیت‌های اربعین است، راز ماندگاری تمام عزاداری‌ها طی ۱۴ قرن گذشته به دلیل مردمی‌ بودن آن است به همین خاطر شورایی متشکل از نمایندگانی از صدا و سیما، مشاور امور بانوان وزارت کشور، بسیج طلاب کشور، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر دستگاه‌هایی است که به نحوی در گسترش معارف حسینی دخیل هستند.

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین تاکید کرد: در این شورا وظایف ما در سه بخش خلاصه می‌شود، ابتدا بخش برگزاری نشست‌ها و هماهنگی‌های لازم برای آغاز کار، سپس قسمت دوم که از شهریور ماه آغاز شد و بخشی از وظایف ما به مرحله اجرا درآمده و در انتها آخرین بخش فعالیت ما در نزدیکی مراسم اربعین آغاز می‌شود که مرحله اجرای کامل فعالیت‌های شورا است.

وی یادآور شد: در مراسم اربعین امسال موکب‌هایی ویژه بانوان در نظر گرفته‌ایم که در جهت فعالیت‌های فرهنگی مستقر خواهند شد، تلاش ما از برنامه‌هایی که امسال ویژه بانوان در نظر گرفته‌ایم این است که از حرکات خودجوش و انفرادی مردم جلوگیری کنیم.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه در سه شهر کربلا، کاظمین و نجف برنامه ویژه برای بانوان خواهیم داشت، اظهار کرد: در این سه شهر سعی داریم نیازهای پشتیبانی و آموزشی مردم را مرتفع سازیم، برای این امر بانوانی در داخل دوره‌های آموزش لازم را پشت سر گذاشته‌اند، در این کلاس‌ها ظرفیت‌های موجود در کشور عراق به همراه اهداف موردنظر به بانوان آموزش داده شده است.

افتخاری با اشاره به آغاز به کار رادیو اربعین، عنوان کرد: شورای راهبری بانوان در عناوین مختلف به تولید محتوا برای رادیو اربعین می‌پردازد که با توجه به شروع پخش رادیو اربعین از اول آبان ماه، تولیدات با حضور کارشناسان مجرب خانم در عناوین مختلف تولید شده و برخی در حال تولید است.

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین افزود: هدف ما این نیست که میزبانی را از کشور عراق بگیریم، این کشور در طی سال برای برپایی این مراسم زحمات زیادی می‌کشند، تلاش ما بر این است که اقدامات مشترک بین دو کشور انجام شود، در اصل هدف ما این است در عرصه‌هایی چون بهداشت، وسایل مورد نیاز برای راه‌پیمایی، نکات شرعی و... آنچه در سفر نیاز است همکاری داشته باشیم.

وی افزود : یک بخش مورد نظر ما استفاده از اساتید قرآنی از سوی خانم‌ها برای آموزش قرآن در طی سفر است، موضوعی که مورد تاکید رهبری نیز است، همچنین از اساتید حوزه و دانشگاه برای پاسخگویی به نیاز مردم استفاده شده است.

افتخاری بیان کرد: یکی از موضوعات مهم ما بحث روایت‌گری جریان کربلا است. همانطور که شاهد هستیم این موضع خیلی تاثیرگذار است، ما تاثیر آن را در وقوع انقلاب اسلامی خود کامل می‌بینیم، به همین منظور برای این کار برنامه‌ریزی شده است.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: برنامه‌هایی در رابطه با انقلاب اسلامی و شهدا در نظر داریم که برای این کار هماهنگی‌های لازم با خانواده شهدای دفاع مقدس، منا و مدافع حرم شده است، در ضمن طرح ترغیب آیاتی که سر بریده امام حسین(ع) بر روی نیزه خوانده است نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: حفظ سوره فجر نیز یکی دیگر از کارهایی است که در روز اربعین صورت می‌گیرد، قرار بر این است در روز اربعین بعد از نماز ظهر جمع‌خوانی بزرگ سوره فجر انجام شود.

افتخاری با اشاره به اینکه در شورای راهبردی بانوان کمیته‌های زیادی وجود دارد اظهار داشت: کمیته محتوایی(مربوط به قرآن)، کمیته کودک و نوجوان، کمیته پشتیبانی، کمیته اعزام، کمیته علمی و کمیته بین الملل که هرکدام از این کمیته‌ها به تولید محتوا خاصی می‌پردازند.

مسئول شورای راهبردی بانوان ستاد اربعین ادامه داد: کمیته علمی در طول سال فعال خواهد بود، این کمیته با برپایی نشست‌ها و تولید و چاپ مقالات در کل سال فعال می‌نماید، همچنین کمیته پشتیبانی و اعزام که کارهای اعزام و بهداشتی زائرین را بر عهده دارد با وزارت کشور هماهنگ است.

گردهمایی یاوران رسانه‌ایی اربعین ۹۵ با حضور یکی از مراجع تقلید

افتخاری از برپایی گردهمایی یاوران رسانه‌ایی اربعین ۹۵ توسط کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در ۶ آبان ماه در شهر مقدس قم با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان اسلامی و یکی از مراجع تقلید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در این همایش کارگاه‌های تخصصی در حوزه‌های خبرنگاری، مستندسازی، شبکه‌های اجتماعی و عکاسی تشکیل می‌شود، بخش فضای مجازی شورای راهبری بانوان نیز با ساماندهی خواهران آموزش دیده در این گردهمایی، پوشش رسانه‌ایی اربعین ۹۵ در حوزه‌های خبرنگاری، مستندسازی، عکاسی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس همکاری کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اپراتورها و سایر موسسات فعال در زمینه رسانه و فضای مجازی، بخش فضای مجازی شورای راهبری بانوان اقدام به تهیه و ارائه محتواهایی کرده است که از آن جمله می‌توان به اختصاص محتوای خاص بانوان در نرم افزار جامع اربعین، پایگاه‌های مجازی از جمله تبیان با ایجاد صفحه شبکه اجتماعی زائران که حضور بانوان در آن قابل توجه است، اشاره کرد.

مسئول شورای راهبری بانوان در ستاد مرکزی اربعین گفت: هفته‌نامه اربعین کمیته فرهنگی آموزشی در ۱۵ شماره به چاپ رسیده است که شورای راهبری بانوان در بخش‌های مختلف اطلاع رسانی و خبری و محتوایی در شماره‌های این هفته نامه مشارکت داشته است.

وی یادآور شد: همچنین شورای راهبری بانوان بروشوری با رویکرد اطلاع‌رسانی و ارائه محتوا در حوزه‌های خاص بانوان برای مبلغان و زائران برای در اختیار گذاشتن در موسم پیاده روی اربعین طراحی کرده است و در انتشار و اطلاع رسانی محتواهای خاص خود، تولیدات چندرسانه‌ایی از جمله تیزر، کلیپ و موشن گرافیک را نیز در دست تولید دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95072715898
  • خبرنگار : 71461