فعالیت 250 واحد خوراکی، آرایشی و بهداشتی در سمنان

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع بهداشتی، غذایی و دارویی سمنان در به همت معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نجمدی در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه مواد غذایی و بهداشتی 14 واحد فعال در استان که تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان است در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی از فعالیت 250 واحد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دارای پروانه در این استان خبر داد و افزود: 44 واحد از این واحدها، آرایشی و 156 واحد آنها خوراکی هستند.

کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه 124 واحد از این مجموعه به‌صورت مستمر فعالیت دارند تصریح کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان نظارت مستمری بر فعالیت این واحدها داشته و به چند روش محصولات این واحدها را مورد پایش و ارزشیابی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر محصول از واحدهای فعال در این بخش حداقل سالی یک‌بار مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان در ساعات اداری یکی از معمول‌ترین روش‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی است اما این دانشگاه تنها به این روش اکتفا نمی‌کند.

نجمدی از نظارت بر دستگاه‌ها، ماشین‌آلات تولید و زیرساخت‌های این واحدها خبر داد و گفت: علاوه بر این کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوپزشکی استان به‌صورت سرزده در واحدهای تولیدی حاضر و محصولات آنها را به‌طور اتفاقی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

این کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان از اجرای طرح سالانه ارزشیابی واحدهای تولیدی در سطح این استان خبر داد و افزود: در این ارشیابی کارشناسانه به هر کدام از واحدها براساس مولفه‌های وزارتخانه و یا عدم انطباق محصولات و....نمراتی داده می‌شود و هر ساله واحدهای برتر معرفی و با واحدهای مختلف برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه واحدی به تذکرات کارشناسان توجه نکرده و یا مشکلات و نواقص احتمالی واحد خود را رفع نکند براساس قوانین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95072615170
  • خبرنگار :