رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان:

وجود پناهگاه زنان بی‌خانمان در همدان یک تهدید است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان گفت: وجود پناهگاه زنان بی‌خانمان در همدان یک تهدید است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ هادی نجاری یکشنبه 25 مهرماه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، از انهدام 22 باند موادمخدر در 7 ماه نخست امسال در همدان خبر داد و گفت: 2035  عملیات در زمینه کشفیات موادمخدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه ابتدایی سال 704 کیلوگرم موادمخدر از جنس تریاک کشف شده است، افزود: 31 کیلو و 268 گرم هروئین، 17 کیلو و 293 گرم شیشه، 31 کیلو و 33 گرم حشیش و 13 کیلو و 42 گرم سایر انواع موادمخدر از ابتدای سال توسط پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان کشف شده است.

نجاری مجموع کشفیات را 1700 کیلوگرم عنوان کرد و یادآور شد: در هفت ماهه گذشته 191 معتاد و 1922 خرده فروش موادمخدر دستگیر شده‌اند و 22 باند منهدم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری در دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه پاک‌سازی اماکن مخروبه انجام داده است، اظهار کرد: میراث فرهنگی در بحث عملیاتی اقدامات خوبی نداشته است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در بحث عملیاتی و پاک‌سازی برخی امکان از جمله میدان پروانه‌ها و محله حاجی را انجام نداده است، تأکید کرد: میراث فرهنگی درباره تپه پیسا نیز اقدامی انجام نداده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان با بیان اینکه اعتیاد و موادمخدر یک پدیده اجتماعی است و کسی نمی‌تواند ادعا کند شهری خالی از معتاد خواهیم داشت، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های ما حضور معتادان در تفرجگاه‌ها و امکان تفریحی شهر بود اما خوشبختانه چند سالی است این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برخی از معتادان پس از ترک به علت عدم حمایت دوباره به تپه پیسا برمی‌گردند، گفت: سازمان‌های مربوطه باید در بحث حمایت از این افراد ورود پیدا کنند.

وجود پناهگاه زنان بی‌خانمان یک تهدید است

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه وضعیت حضور ظاهری معتادان در سطح شهر نسبت به سال‌های گذشته مطلوب است، عنوان کرد: وجود پناهگاه زنان در مقابل پارک ایرانیان باعث شده زنان این پناهگاه در برخی از ساعات در این پارک تجمع کنند و این وجهه خوبی برای شهر ندارد و یک تهدید است.

نجاری با بیان اینکه تا کنون تجمع زنان معتاد در تفرجگاه‌ها مشاهده نشده است، ادامه داد: پناهگاه زنان بی‌خانمان باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت امکان مکان آن تغییر یابد چرا که این منطقه محل تردد مسافران است.

تپه پیسا به وضعیت قبلی رسیده است

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه تپه پیسا به وضعیت قبلی رسیده است، گفت: در منطقه چهار یک‌سری از املاک درحال بررسی هستند که در صورت به نتیجه رسیدن سه یا چهار هزار مترمربع از این منطقه آزاد خواهدشد.

حسین خانجانی با بیان اینکه منطقه دو نیز کاملا پاک‌سازی شده است، عنوان کرد: پاک‌سازی مخروبه‌های منطقه چهار از جمله حمام کهنه در حال بررسی و انجام است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95072514677
  • خبرنگار :