راه‌اندازی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در اربعین حسینی

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: در شرایطی که کشور عراق در حال جنگ با تروریست‌های داعش است، وجود امنیت کامل برای زائران حسینی در اربعین، نشان دهنده آن است که دست عنایت خداوند و اهل بیت(ع) در این عرصه حامی و هدایتگر ماست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی شنبه شب در دیدار با سفیر عراق افزود: این در حالی است که در عربستان سعودی در عین داشتن امکانات زیاد، هر سال شاهد حوادثی ناگوار برای حجاج هستیم.

وی ادامه داد: عربستان وابسته به استکبار است و نمی‌تواند امنیت حجاج را تامین کند و نمونه تأسف بار آن، حادثه منا و جان باختن هزاران نفر در لباس احرام بود.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: اعتاب مقدسه، وجه اشتراک و اخوت ملت‌های مسلمان هستند، دشمن نسبت به این مساله حساسیت دارد و تلاش می‌کند در این کشورها، مهره‌های اصلی خود در رأس آن باشند تا مانع اتحاد کشورهای اسلامی شود.

وی ادامه داد: در هر کشور اسلامی که مسئولان و مدیران آن را خود مردم انتخاب کرده‌اند، کارها به خوبی انجام گرفته است، در طرف مقابل، در هر کشوری که مسئولان آن از سوی دشمنان اسلام قرار داده می‌شود، آن جامعه آسیب‌های زیادی می‌بیند.


سعیدی افزود: هر ساله بر تعاملات و وحدت دو کشور افزوده می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در اربعین حسینی در عراق گفت: امید می‌رود با همکاری مسئولان عراقی، شاهد برپایی موکبی در شأن این آستان شریف در مسیر خدمت‌رسانی به زائران حسینی باشیم.


راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در ایران پس از زیارت مضجع نورانی کریمه اهل بیت(س) و دیدار با تولیت آستان مقدس، در نشستی با حضور با اعضای ستاد موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در اربعین حسینی شرکت کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95071810844
  • خبرنگار :