انتقاد از تبعیض‌ها در انتخابات دبیرکلی سازمان ملل

وزیر خارجه اسلواکی با انتقاد از رای‌گیری برای انتخاب دبیرکل جدید سازمان ملل گفته است، تبعیض‌هایی درخصوص برخی نامزدها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میروسلاور لایکاک، وزیر خارجه اسلواکی با اشاره به کمیسیونر منابع انسانی اروپا در این باره گفته است: بسیاری از نمایندگان تعیین کننده اتحادیه اروپا صراحتاً از نامزدی کریستالینا جورجیوا که در دقایق آخر به این رقابت پیوست، حمایت کرده‌اند.

این در حالی است که بلغارستان کاندیدهای دیگری برای پس دبیرکلی سازمان ملل دارد در حالی که آیرینا بوکووا، دبیرکل بنیاد کودکان یونسکو نیز پیش از این برای این سمت اعلام کاندیداتوری کرده بود، دولت بلغارستان از جورجیوایی که در دقایق آخر اعلام کاندیداتوری کرده، اعلام حمایت کرد.

لایکاک در این باره اظهار کرده است: جورجیوا در برخی اماکن به عنوان نامزد رسمی اتحادیه اروپا معرفی شده و موجب سردرگمی میان برخی اعضای شورای امنیت شده است اما در نهایت این مساله علیه جورجیوا عمل کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در رای گیری روز پنج‌شنبه خود به صورت رسمی آنتونیوگوتیرس، نخست وزیر سابق پرتغال و رئیس آژانس پناهجویان سازمان ملل را به عنوان گزینه تایید شده معرفی کرد و لایکاک در گزینه دوم قرار گرفت. اگر این رای از سوی مجمع عمومی تایید شود، گوتیرس نهمین دبیرکل سازمان ملل خواهد بود که کار خود را از ژانویه 2017 تا دسامبر 2021 آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95071710382
  • خبرنگار :