استان اردبیل به زائران خارجی اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: استان اردبیل به زائران خارجی اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اسفندیار هوشیار در جلسه ستاد اربعین استان اردبیل با بیان اینکه  از اول صفر برای حرکت از اردبیل به سمت عراق آماده خواهیم شد، گفت: چهارم صفر نیز در عراق مستقر شده و خدمات رسانی به زائران را آغاز خواهیم کرد. در سالجاری تعداد خودروهای مورد نیاز را به حداقل رسانده‌ایم. طبق آخرین آمار سیزده دستگاه خودرو مورد نیاز خواهد بود.

وی تصریح کرد: اقلام برآورد شده برای موکب اصلی نیز از روز شنبه وارد انبار خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین یک مانور بین‌المللی توسط جمهوری اسلامی ایران در دنیا است.

وی، خواستار آگاهی و اطلاع‌رسانی توسط اصحاب رسانه جهت جذب کمک‌های مردمی شد و افزود: جذب و اعزام مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم تا شور و شوق زائران حرم را نیز افزایش دهیم. در راستای استقبال از زائران خارج از کشور نیز باید از محل کمک‌های جمع‌آوری شده به آنها نیز خدمات رسانی کنیم.

رحمتی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل نیز با بیان اینکه 428 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران حسینی از استان اردبیل پیش‌بینی شده است، افزود: اقدامات لازم جهت تامین پنج دستگاه کامیون و دو دستگاه تریلی نیز انجام شده است. کنترل ایمنی نیز با مراکز مکانیزه معاینه فنی انجام شده است.

استاندار اردبیل نیز از آمادگی استان اردبیل برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در دیوانیه عراق خبر داد.

 مجید خدابخش با بیان اینکه این استان برای دومین سال است که در ایام اربعین حسینی در عراق ارائه خدمات خواهد کرد، گفت: سال گذشته با وجود محدودیت زمان و امکانات، خدمات مطلوبی به زائران ارائه کردیم. ارائه خدمات به زائران حسینی در دیوانیه عراق همانند سال گذشته به استان اردبیل محول شده است، افزود: امید می‌رود امسال با مدیریت، کمبودها را به حداقل برسانیم.

خدابخش با بیان اینکه خواستار انجام تعهدات دستگاه‌های دولتی و همیاری بخش غیردولتی به نحو احسن شد و تصریح کرد: امسال مسئولین حج و زیارت، وزارت کشور و امور خارجه به ما توصیه کرده‌اند که اعزام‌ها به صورت متمرکز از مهران انجام نشود.

چمن‌آرا، مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون 2700 نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی از استان اردبیل در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از 24 مهرماه نیز دفاتر کنسولی برای صدور ویزا دایر خواهند شد.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش بار ترافیک اخذ ویزا، از روز چهارشنبه نسبت به اخذ ویزای اربعین اقدام کرده‌ایم، افزود: متقاضیان صرفا به سامانه سماح مراجعه کنند و از دریافت ویزای جعلی با مبلغ اندک خودداری کنند.

در ادامه فرمانداران پارس‌آباد و خلخال نیز از آمادگی کامل ستاد اربعین این شهرستان‌ها خبر دادند.
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95071509676
  • خبرنگار :