نماینده اهواز: مرزداران وفادار کشور در معرض پدیده‌ی گرد و غبار هستند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل گرد و غبار در استان خوزستان گفت که در صورت بی‌توجهی به این وضعیت ممکن است گرد و غبار تمام فلات ایران را در بر بگیرد.

به گزارش ایسنا، همایون یوسفی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور پدیده گرد و غبار است که اگر خطر آن از دشمنان خارجی بیشتر نباشد کمتر هم نیست و اهمیتش به حدی است که در قرن 21 به یکی از مشکلات غرب آسیا که در مسیر کمربند گرد و غبار قرار دارد تبدیل می‌شود.

وی افزود: مردم خوزستان که در زمان جنگ زیر بمب‌باران توپ و گلوله بودند امروز دچار مشکل شدیدتری به اسم گرد و غبار هستند  و علاوه بر مشکل اشتغال فرزندانشان، سلامتشان نیز تهدید می‌شود. خوزستان به عنوان سد امنیتی و اقتصادی کشور به شدت تحت تاثیر این پدیده نامیمون است و مردم خوزستان به عنوان مرزداران وفادار کشور شاهد از بین رفتن زیر ساخت‌ها به واسطه این پدیده هستند . لذا توجه جدی برای حل این مشکل یکی از ضروریات است.

این نماینده مجلس با اشاره به علل بروز گرد وغبار یادآور شد: در صورت بی‌توجهی به این مشکل ممکن است گرد و غبار تمام فلات ایران را در بر بگیرد لذا اتخاذ تصمیمات جدی لازم است.

یوسفی محوریت قرار گرفتن برنامه‌های زیست محیطی در نظام بودجه ریزی، ایجاد الزامات قانونی برای افزایش اختیارات سازمان محیط زیست، متعهد کردن دستگاه‌های ذیربط به انجام وظایف و فعال شدن دیپلماسی خارجی را از جمله اقدامات لازم برای حل این مشکل زیست محیطی عنوان کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95071408870
  • خبرنگار : 71132