در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران

ویژه برنامه هفته جهانی فضا برگزار می‌شود

ویژه برنامه هفته جهانی فضا، عصر چهارشنبه، ۱۴مهر ماه امسال در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرحسین چیذری، مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران با اعلام این خبر گفت: هفته جهانی فضا از سوی سازمان ملل در روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر برابر با ۱۳ تا ۱۹ مهر اعلام شده و همه ساله در این روزها برگزار می‌شود. به همین مناسبت مرکز علوم و ستاره شناسی تهرانه مچون سالهای گذشته با هدف ترویج دانش فضایی در میان شهروندان و آشنایی با دستاوردهای فضایی کشور، ویژه برنامه‌ای را به مناسبت هفته جهانی هوافضا برگزار می‌کند.

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران عنوان کرد: این برنامه روز چهارشنبه، ۱۴مهر ماه از ساعت ۱۶ تا۲۰ در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می‌شود.

چیذری تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۱۶ «سنجش از دور، توانمند سازی آینده» اعلام شده است، یکی از موضوعات سخنرانی برنامه به شعار مذکور اختصاص دارد و کوروش رکنی، کارشناس سازمان فضایی ایران سخنرانی خود را با موضوع «سنجش از دور و اکتشافات فضایی» به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

وی اظهار کرد: سخنرانِ ویژه برنامه مهندس احمد دالکی، پدر نجوم آماتوری ایران و بنیانگذار مرکز علوم و ستاره شناسی تهران سخنرانیِ خود را با موضوع «آخرین سفرهای مریخی» به حضار ارائه می‌دهد.

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران افزود: رصد آسمان شب، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های این همایش علمی است.

چیذری ادامه داد: این برنامه در سطح عمومی برگزار می‌شود و امید است با حضور موثر شهروندان، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران بتواند مخاطبین خود را با ویژگی‌های فناوری فضایی بیش از پیش آشنا کند وگام مهمی در این راستا در میان دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم بردارد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۲۲۲۹۳۲۸۰ و ۲۲۲۹۲۲۴۶ (داخلی۱۰۲) تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95071106790
  • خبرنگار : 71271