یک هیات دیگر از اقلیم کردستان عراق به بغداد می‌رود

مشاور دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که هیاتی دیگر از اقلیم کردستان عراق برای بررسی مکانیزم‌ها و جزئیات توافق اخیر میان اربیل و دولت مرکزی به بغداد سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز، عارف رشدی، مشاور دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق گفت: به زودی هیاتی دیگر از کردستان به بغداد می‌رود تا مکانیزم‌ها و جزئیات توافق اخیر میان اقلیم کردستان و بغداد را بررسی کند. دولت بغداد این بار بیشتر برای تفاهم با اقلیم کردستان آماده است.

رشدی تصریح کرد: آمریکا و ائتلاف بین المللی به حل مشکلات میان بغداد و اربیل از طریق گفتگو و تفاهم ترغیب می‌کنند. آمریکا نیز از سفر اخیر هیات کردستان به بغداد مطلع است.

وی با بیان اینکه رابطه میان بغداد و اقلیم کردستان استراتژیک است، خاطرنشان کرد: حتی اگر مستقل شویم، روابط حسن همجواری و همکاری را بر اساس جغرافیای سیاسی که ما را در کنار هم جمع کرده است، حفظ خواهیم کرد.

یک هیات کرد به ریاست مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سفری دو روزه، پنج‌شنبه وارد بغداد شد و با مقامات عراقی دیدار کرد. پرونده‌های متعددی از جمله رابطه میان بغداد و اربیل، آزادسازی موصل و پرونده نفت اقلیم محور این گفتگوها اعلام شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071106542
  • خبرنگار : 71457