چین: آمریکا و کره جنوبی بهای اقدامات خود را خواهند پداخت

روزنامه خلق چین با اشاره به تصمیم آمریکا و کره جنوبی در استقرار سیستم موشکی تاد هشدار داد که این دو کشور هزینه اقدام خود که باعث واکنش متقابل می شود را خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش‌ها درباره کره شمالی امسال افزایش یافته است. در ابتدای سال جاری این کشور چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده و پس از پرتاب چندین موشک مختلف، پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود را ماه گذشته انجام داد.

در ماه ژوئیه کره جنوبی با آمریکا درباره استقرار سیستم دفاع موشکی تاد با بهانه "دفاع از هرگونه تهدید کره شمالی" توافق کردند اما این اقدام کره جنوبی چین را ناخشنود کرده است.

در همین راستا روزنامه خلق چین، نشریه رسمی حزب حاکم در گزارشی نوشت: مخالفت پکن با استقرار سیستم دفاع موشکی تاد هرگز تغییر نخواهد کرد. استقرار این سیستم موشکی می‌تواند باعث ایجاد تهدید جدی علیه توازن امنیتی و استراتژیک منطقه‌ای شود.

این روزنامه نوشت: چین مانند هر کشور دیگری نمی‌تواند نسبت به مسائل امنیتی که منافع اصلی این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد بی‌تفاوت باشد. در عین حال آمریکا وکره جنوبی باید نسبت به این واقعیت هوشیار باشند که کره شمالی از ایجاد خطر ابایی ندارد.

روزنامه خلق چین ادامه داد: اگر آمریکا و کره جنوبی به منابع امنیتی و استراتژیک کشورهای منطقه از جمله چین آسیب وارد کند در آن صورت بهای آن را باید بپردازند و یک اقدام متقابل و مناسب با این عمل را دریافت خواهند کرد.

چین بارها وعده داده است که اقدامات لازم برای پاسخ به این اقدام کره جنوبی و آمریکا را انجام خواهد داد اما تاکنون هیچ جزئیاتی در این باره اعلام نکرده است.

روز پنج شنبه وزارت دفاع چین اعلام کرد که پکن تدابیر مقابله‌ای در برابر استقرار سیستم ضد موشکی تاد اتخاذ خواهد کرد. با این حال آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که این سیستم موشکی علیه امنیت چین نبوده و هدف آن به غیر از کره شمالی کشور دیگری نیست.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071005401
  • خبرنگار : 71089