امیری خامکانی در گفت وگو با ایسنا مطرح کرد

در بحث فریز نفتی باید به شرایط قبل تحریم‌ها برگردیم

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مطرح شدن بحث فریز نفتی گفت: ما باید به شرایط قبل از تحریم ها برگردیم و براساس آن در اپک مذاکره کنیم و ببینیم چه سیاست هایی را می‌توان اتخاذ کرد.

حسین امیری خامکانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مطرح شدن بحث فریز نفتی و پیشنهادات عربستان در این زمینه گفت: عربستان زمانی که بحث فریز نفتی را مطرح می کرد زمانی بود که ما در تحریم قرار داشتیم، فروش نفتمان پایین آمده بود و تولید هم زیر یک میلیون بشکه در روز بود.

وی افزود: در عوض عربستان و متاسفانه عراق تولید خود را افزایش داده و جای ما را در اپک گرفتند اما به محض اینکه برجام به ثمر رسید و جنگ نفتی برای آنها جواب نداد، مساله فریز نفتی را مطرح کردند، یعنی اینکه هر کشوری در هر سطحی است همان جا بماند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: این کار خیلی ظالمانه است که بگوییم عربستان 13 میلیون بشکه و ما هم 700 تا 800 بشکه فریز کنیم. در حالی که بحث ما این است که به شرایط قبل از تحریم ها برگردیم، شرایطی که عربستانی هم تولید و صادراتشان را کم کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: عربستان هم باید تولید را کاهش دهد و ما هم به سمتی برویم که شرایط قبل از تحریم ها بوده و براساس همان سیاست ها در اپک مذاکره کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95070905059
  • خبرنگار : 71290