مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

نیمی از دشت‌های استان سمنان ممنوعه است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: استان سمنان دارای 26 دشت است که از این تعداد 13 دشت نقطه بحرانی و ممنوعه برای برداشت آب تشخیص داده شده است که هرگونه برداشت آب در این دشت ها ممنوع است.

 به گزارش ایسنا، ایرج حیدریان شب گذشته در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان اظهار کرد: سایر دشت‌های استان سمنان نیز با وجود ممنوعه نبودن، فاقد ظرفیت آبی است.

وی همچنین اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در استان سمنان را گامی بلند در صرفه‌جویی برای مصرف آب دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان ادامه داد: جبران کسری مخزن آب زیرزمینی تا پایان برنامه ششم توسعه، جلوگیری از اضافه برداشت، انسداد چاه‌های غیرمجاز، اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی، حمایت از روش‌های نوین آبیاری براساس الگوی کشت، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی از اهداف اجرای این طرح است.

حیدریان با اشاره به اینکه اکنون با بحران کمبود آب و خشکسالی در استان مواجه هستیم، تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار در زمان حاضر، مدیریت منابع موجود است که با مصرف درست و بهینه تا حد زیادی می‌توان از حرکت به سمت بحران، جلوگیری و حالت پایداری در منابع آب استان به وجود آورد.

وی یادآور شد: استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب استحصالی در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد نیز در بخش شرب به مصرف می‌رسد.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95070502281
  • خبرنگار :