به گزارش ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی گفت: کلانتریها و پاسگاهها موظفند پس از دریافت شکایت و ارائه رسید به شاکی پرونده، به فوریت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و این موضوع به کلانتریها و پاسگاه ها، ابلاغ شده است.
وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شکایت کتبی یا شفاهی مردم را در هر زمان قبول کنند و در صورت شفاهی بودن شکایت باید در صورت مجلس، قید و به امضای شاکی برسد و علاوه بر آن شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و بهره مندی از خدمات مشاوره ای و سایر معاضدت های حقوقی آگاه کنند.
جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا، رعایت حقوق شهروندی را موضوع بسیار اساسی و مهمی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از تکالیف قانونی، اخلاقی و حرفه ای ماموران کلانتری ها و پاسگاه ها است که موجب افزایش عملکرد مثبت پلیس و مشارکت بیشتر مردم در تولید امنیت خواهد شد.
بر اساس اعلام مرکز اطلاعرسانی پلیس، وی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامی است که مظلوم و کسی که مورد ظلم واقع شده است از او کمک می گیرد و ناتوان به او پناه می برد و کلانتری ها و پاسگاه ها مظهر کمک به ستمدیده و احیا کننده حق مظلوم هستند.
انتهای پیام