جاسمی در گفت‌وگو با ایسنا،

آتش‌بس سوریه در راستای اهداف بلند مدت آمریکا بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش از آتش بس برای حملات مجدد به سوریه استفاده کرد گفت: آتش بس در راستای اهداف بلند مدت آمریکا انجام شد و تنها فرصتی را برای داعش و تکفیری‌ها برای مجهز و مسلح کردنشان به وجود آورد.

قاسم جاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آتش بس به نفع دولت سوریه نیست گفت: آتش بس در راستای اهداف آمریکایی‌ها برای تجهیز بیشتر داعش و مسلح کردن تکفیری‌ها انجام شد و فرصتی را برای آن‌ها فراهم آورد تا از امکانات و تجهیزات بر علیه ارتش سوریه در آینده نزدیک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آتش بس در برهه کنونی به نفع سوریه نیست در عین حال گفت: البته سوری‌ها نیز باید از فرصت آتش بس برای برنامه‌ریزی و بهبود شرایط و مدیریت اوضاع استفاده می‌کردند همانطور که داعش از آتش بس استفاده کرد تا برای حملات مجدد نفسی تازه کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی باتاکید بر لزوم ورود سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی برای حل بحران سوریه گفت: داعش و تکفیری‌ها با قتل عام و کشتار مردم بی‌گناه سوریه بسیاری از مردم را آواره کرده و نهادهای بین‌المللی تنها سکوت می‌کنند.

جاسمی تاکید کرد که در برهه کنونی آتش بس راهکاری مناسب برای حل بحران سوریه نیست و باید فکر اساسی و راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه پیدا کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95070300671
  • خبرنگار : 71234