عضو کمیسیون فرهنگی:

جامعه تحولاتی را تجربه می‌کند که باید آنها را به درستی مدیریت کنیم

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه ما دارد تحولاتی را تجربه می‌کند که اگر نتوانیم آن را خوب و به درستی مدیریت کنیم،‌ باعث خواهد شد که در آینده ضربه اساسی ببینیم.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با مباحث فرهنگی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: برنامه‌ای که دولت آورده بود در ارتباط با این موضوعات فقط چند بند داشت. این در حالی است که ما مشکلات فرهنگی جدی در سطح جامعه داریم.

او ادامه داد: جامعه ما در حال تغییر است. اگر نتوانیم فرهنگ، باورها، اعتقادات و ارزش‌های خود را حفظ کنیم، با توجه به هجمه فرهنگی که از کانال‌های مختلف صورت می‌گیرد، در آینده با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برنامه ششم باید با این رویکرد نسبت به موضوعات فرهنگی ورود پیدا می‌کرد. زمان تنظیم برنامه پنجم با زمان تنظیم برنامه ششم تفاوت‌های زیادی کرده و یکی از تفاوت‌ها این است که تحولاتی در جامعه به وجود آمده. البته شروعش قبل از برنامه ششم بوده اما اثرات و تبعات آن در حین برنامه پنجم و الان نشان داده می‌شود.

سعیدی متذکر شد: جامعه ما دارد تحولاتی را تجربه می‌کند که اگر نتوانیم آن را خوب و به درستی مدیریت کنیم،‌ در آینده ضربه اساسی می‌بینیم. به همین جهت در کمیسیون مباحث مختلفی شد و در نهایت یک سری پیشنهادات برای مطرح شدن در کمیسیون تلفیق ارائه دادیم که امیدواریم لحاظ شود.

او همچنین گفت: به اعتقاد من،‌ برای موضوع ولنگاری فرهنگی هم که توسط رهبری مطرح شد باید در برنامه ششم برنامه‌ریزی می‌شد که چطور این معضل را حل کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95063018538
  • خبرنگار :