حزب‌الله حمله آمریکا به ارتش سوریه را به شدت محکوم کرد

حزب‌الله لبنان حمله آمریکا به ارتش سوریه در دیرالزور را به شدت محکوم و اعلام کرد که این حمله نشانگر تبانی واشنگتن و تروریست‌ها است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العهد، حزب‌الله در بیانیه خود در این خصوص اعلام کرد که "به شدت حمله آمریکا به ارتش عربی سوریه در منطقه دیرالزور را که به شهادت و زخمی شدن نظامیان مدافع کشورشان در رویارویی با گروهک‌های تکفیری و جنایتکار انجامید، محکوم می‌کنند و به افسران و سربازان قهرمان ارتش سوریه درود فرستاده و خانواده‌های شهدای قهرمان تسلیت می‌گوید."

حزب الله در این بیانیه آورده است: ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه این حملات اشتباها صورت گرفته است، تلاشی رسوا شده برای سرپوش گذاشتن بر حقیقتی آشکار است که تمامی جهان آن را دید و هیچ جایی را برای شک باقی نگذاشت که ائتلاف جعلی علیه داعش صرفا یک اقدام تبلیغاتی است که کشورهای بزرگ از طریق آن خواسته‌اند هدف‌های سیاسی و انتخاباتی خود را محقق ساخته و منافع استعماری خود که بر مبنای حمایت از تروریسم در منطقه است، تامین کنند.

حزب الله اعلام کرد: این حملات همزمان با حملات گسترده داعش به منطقه دیرالزور انجام شد و این امر تبانی میان واشنگتن و این گروه‌ها را نشان داد. هرچند که داعش به دستورات صادره از برخی از مسئولان تن نمی‌دهد.

حزب الله تاکید کرد: در مقابل آشکار بودن ائتلاف میان دولت آمریکا و گروه‌های تروریستی، حزب الله از همگان از جمله نهادها و هیات‌های بین المللی و منطقه‌ای می‌خواهد تا کشورهایی را که از تروریسم حمایت می‌کنند و بر آن سرپوش می‌گذارند و از آن استفاده می‌کنند، رسوا کنند و به این بازی کثیف که قربانیان آن غیرنظامیانی در سراسر جهان و مدافعان سرزمین و کشورشان و همچنین افراد بی‌گناه در منطقه ما هستند، پایان دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95063018525
  • خبرنگار : 71457