نایب‌ رییس کمیسیون آموزش تاکید کرد

اهتمام ویژه به نخبگان در برنامه ششم توسعه

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد که استفاده از نخبگان یکی از مواردی است که در برنامه ششم توسعه نیز باید به آن توجه ویژه شود.

داود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دولت باید دستگاه‌ها را موظف به استفاده از نیروهای نخبه کند ضمن اینکه شرایطی را فراهم کنیم تا آنهایی هم که از کشور رفته‌اند بازگردند.

وی با بیان اینکه معاونت علمی رئیس جمهور اقداماتی را در جهت جذب نخبگان انجام داده گفت:‌ در حال حاضر کارهای خوبی انجام می‌شود اما در داخل کشور ما هم در به کارگیری تحصیل‌کردگان و نخبگان و هم با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم.

وی ‌با اشاره به اینکه  باید به هر شکلی از نیروهای توانمند داخلی استفاده کنیم،  تاکید کرد: از سالهای گذشته برنامه ریزی های انجام شده که آثار خوبی داشته و امیدواریم در آینده آثار بهتری داشته باشد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: این کمیسیون در جهت استفاده از نیروهای متخصص و نخبه در کارهای تحقیقاتی بررسی ها و برنامه‌هایی دارد و اخیرا نیز در برنامه ششم توسعه تلاش شد تا در یکی دو بند استفاده از نخبگان در دستگاه ها مدنظر قرا گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود:  در واقع  کمیسیون آموزش پیشنهادات خوبی را در جهت استفاده از نیروهای نخبه و اولویت دادن این افراد به کارهای تحقیقاتی در برنامه ششم توسعه ارائه کرد و ما امیدواریم در کمیسیون تلفیق مورد تائید قرار گرفته و در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به تدریج وضعیت نخبگان در جامعه بهتر شود گفت:‌ روند خروج نخبگان از کشور به کشورهای خارجی بسیار نگران کننده است باید تا جایی که می‌توانیم تلاش کنیم تا از این افراد در کشور خودمان استفاده کنیم ضمن اینکه دستگاه های اجرایی و به ویژه دولت نسبت به این مسأله اهتمام ورزند.

محمدی ادامه داد:  دولت می‌تواند دستگاه ها را موظف به استفاده از نیروهای نخبه کند و امیدوار هستیم که مجلس هم بتواند در استفاده از این نیروها قدم هایی بردارد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره اینکه چگونه می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا افرادی که از کشور رفته اند، بازگردند گفت:‌ ما موظف هستیم این کار را انجام دهیم و کشور ما در جهت توسعه نیازمند به نیروهای نخبه است و شکی در این مسأله نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی در جهت توسعه استفاده از نیروهای علمی ، توانمند و نخبه است و باید زمینه بازگشت آن‌ها فراهم شود. البته در دولت های گذشته و دولت فعلی هم اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم همه آن‌ها نتیجه بخش باشد.

وی در پایان درباره نقش مجلس  در انجام قانونگذاری برای فراهم کردن شرایط جذب نخبگان اظهار کرد: مجلس قانونگذاری می‌کند و نظارت بر اجرای قوانین را در دستور  کار دارد و  کمیسیون آموزش هم سعی می‌کند که آنچه دربرنامه ششم در نظر گرفته به صورت قانون در آید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95063018517
  • خبرنگار : 71290