«بایسته‌های سواد رسانه‌ای در عصر ارتباطات» منتشر شد

کتاب «بایسته‌های سواد رسانه‌ای در عصر ارتباطات» توسط عنایت داودی با مقدمه‌ای از دکتر علی اصغرکیا عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به چاپ رسید.

به گزارش ایسنا، این کتاب در  چهار فصل با عنوان‌های: مفهوم سواد رسانه‌ای، سیر تحول رسانه‌ها و جوامع، نظریات مرتبط با سواد رسانه‌ای و آثار آن و آموزش سواد رسانه‌ای تالیف شده است.

عنایت داوودی در مقدمه این کتاب نوشته است: سواد رسانه‌ای از جمله مهارت‌های نوینی است که در عصر حاضر باید حاصل شود تا افراد با هر درجه علمی و تفاوت‌های قومی، جنسیتی و اقتصادی و فرهنگی بتوانند نیازهای اطلاعاتی – آموزشی خود را از هزاران منابع خبر به درستی برگزینند.

در پایان این مقدمه آمده: سواد رسانه‌ای این امکان را به ما می‌دهد تا انتخابگر فعالی باشیم و آنچه را سیاست‌گذاران اطلاعاتی برای اهداف رسانه‌ای خود القا می کنند به درستی گزینش کنیم.

در مقدمه این کتاب همچنین به قلم دکتر علی‌اصغر کیا عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی آمده است: سواد رسانه‌ای برخورد هدفمند با رسانه‌هاست که موجب بالا رفتن سطح آگاهی افراد جامعه به عنوان مخاطبین رسانه‌ها می‌شود و منجر به ارتباط دوسویه و مشارکت‌جویانه با رسانه‌ها از یک سو و از سویی دیگر تقویت ساختار دموکراتیک جامعه در راستای مباحث مشارکت فعال در حوزه رسانه می‌شود.

این مقدمه می‌افزاید: سواد رسانه‌ای در دنیای دیجیتال امروز اهمیت فزاینده‌ای دارد و افراد مجهز به این مهارت می‌توانند در اقیانوس بیکران اطلاعات به راحتی به انتخاب اطلاعات پرداخته و از این اطلاعات به درستی استفاده کنند.

کتاب «بایسته‌های سواد رسانه‌ای در عصر ارتباطات» از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران در هزار نسخه چاپ شده است.

علاقه‌مندان به خرید این کتاب و نیز استفاده از سایر کتاب‌های چاپ‌شده در این انتشارات می‌توانند با شماره تماس 33353521 معاونت فرهنگی واحد انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران تماس بگیرند.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95062817564
  • خبرنگار :