تلاش مسکو برای تبدیل توافق آتش‌بس سوریه به قطعنامه‌اس از سوی شورای امنیت

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که کشورش دست به تلاش‌های بسیاری می‌زند تا شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای لازم الاجرا بودن توافق آتش‌بس اخیر سوریه و مشارکت روسیه-آمریکا در جنگ علیه داعش تصویب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل در مورد مذاکرات در سازمان ملل پیرامون قطعنامه پیشنهادی مسکو صحبت کرد که ممکن است در جلسه چهارشنبه آتی در جلسه ویژه شورای امنیت پیرامون سوریه تصویب شود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این نشست شورای امنیت در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهند یافت.

چورکین تصریح کرد که این قطعنامه به منزله موافقت با توافق آتش بسی به شمار می‌آید که هفته گذشته حاصل شد و روز دوشنبه به مرحله اجرا درآمد و راه را برای انتقال کمک‌های انسانی و از سرگیری احتمالی مذاکرات صلح باز کرد.

او ادامه داد: آتش بس در روز پنج شنبه پایدار بود اما ماده دیگری در این توافق که بر رساندن کمک‌ها به مناطق محاصره شده تاکید دارد، هنوز اجرا نشده است.

سازمان ملل می‌گوید اکنون 20 کامیون حامل کمک‌های انسانی برای شهر حلب در منطقه‌ای میان ترکیه و سوریه آماده است و منتظر چراغ سبز دمشق برای ادامه مسیر خود به سمت حلب است.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا نیز در سخنانی در مقابل شورای امنیت گفت که این توافق بر مبنای اعتماد و وعده‌ها نیست بلکه برمبنای تلاش‌های متقابل جهت توقف حملات و دادن اجازه برای انتقال کمک‌ها است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95062616116
  • خبرنگار : 71457