آیت الله اراکی:

عربستان با سیاست‌هایش در حال خودکشی است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ایستادگی ملت بحرین در برابر ظالمان، را شایسته تقدیر دانست و گفت: این یک سنت الهی است که ملت صبور می‌تواند به پیروزی برسد و قطعا مقاومت شیخ عیسی قاسم و ملت بحرین ضامن پیروزی این انقلاب است.

به گزارش ایسنا، آیت الله محسن اراکی سه‌شنبه شب (23 شهریور) در تجمع بزرگ طلاب بحرینی در حمایت از آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان این کشور در قم، گفت: امروزه جبهه‌بندی روشنی میان ظالمان و عدل‌طلبان ایجاد شده است.

وی افزود: این مساله در قرآن بیان شده است که یاوران عدالت و ظالمان همیشه در ستیز هستند و این صحنه با شکست ظالمان همراه خواهد بود؛ قرآن بیان کرده هنگامی که ظالمان تاب وجود عدالت طلبان را نداشته و به اخراج آنان بپردازند، پایان ظالمان نزدیک خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ظالمان بر اساس حکمت خداوند فرصت زندگی در کنار عدالت طلبان را خواهند یافت، ولی این فرصت تمام می‌شود؛ در حالی که ظالمان به دنبال اخراج عدالت‌جویان هستند؛ این داستان دقیقا در بحرین نیز در حال وقوع است که حکومت ظالم آل‌خلیفه به کوچکترین مظاهر عدالت اجتماعی برای شیعیان گردن نمی نهد.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: هر ملتی در پی عدالت باشد به هدف دست می‌یابد و از رهبران عالی برخوردار خواهد بود. ملت بحرین صبر خود را از امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) الهام می‌گیرد؛ اینکه آل‌سعود و آل خلیفه به نقطه سرنوشت‌ساز رسیده است و دیگر باید سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی خود را به حد اتم برساند تا تکلیف آن زودتر مشخص شود.

وی گفت: آنها نمی‌توانند با این سیاست‌ها با ندای وحدت و عدالت انسانیت مبارزه کنند؛ آمریکا به مرحله‌ای رسیده که خود را حاکم جهان می‌داند و اعتقاد دارد می‌تواند همه کسانی که مخالف سیاستش هستند را از بین ببرد. این نشان می دهد دوران نابودی آمریکا نیز به تدریج در حال فرا رسیدن است.

اراکی با ذکر این مطلب که آمریکا تنها تمدنی است که هنوز عذاب شدید را ندیده است، بیان کرد: این تمدن از زمان تاسیس تاکنون این مساله را تجربه نکرده و زمان چشیدن این عذاب برای آمریکا در حال نزدیک شدن است؛ این عذاب ابتدا به مزدوران آمریکا می‌رسد که بر همین اساس شاهد نابودی یکی از مهمترین مزدوران آن یعنی عربستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: عربستان به حمایت از گروه‌های تکفیری که سیاست نابودی و نسل‌کشی را دنبال می‌کنند، می پردازد و این کشور سیاست عدم تحمل دیگران را از آمریکا فراگرفته است.

وی اظهارکرد: یکی از مسایلی که امروزه کاملا قابل رویت است آن است که عربستان با سیاست‌های خود در حال خودکشی است؛ آنها دقیقا در پی کارهایی هستند که زمانی صدام حسین با حمله به این سوی و آن سوی انجام می‌داد و هدف آن نیز تبدیل شدن به قدرت منطقه بود، ولی گرفتار عذاب شد.

وی گفت: آل سعود و آل خلیفه اگر واقعا می خواهند در قدرت بمانند باید عادلانه برخورد کنند زیرا سعودی و خلیفی خواندن ملت عربستان و بحرین یک بدعت است و نباید آنها را به این نام خواند؛ ملت بحرین دشمنی با آل خلیفه ندارد اما به دلیل ظلم با آنها دشمنی دارند.

وی عنوان کرد: آل‌خلیفه به جای اعتماد به آمریکا، به ملت خود تکیه کند؛ چرا که اگر آمریکا می‌توانست حاکمان را در قدرت بگذارد، بن علی و مبارک و حاکمان مورد حمایت خود را در قدرت می‌گذاشت؛ اما از آنها تبری جست؛ آل خلیفه به مساله خمس نیز که از احکام ناب اسلامی نیست هجوم برده است که این مساله بیانگر عمق حماقت و تبعیت از آل‌سعود است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95062415288
  • خبرنگار :