تصمیم بنیاد برای معرفی استعدادهای گیم به جهان

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعزام گیمرهای قهرمان به لیگ‌های خارج را موجب اعتبار بین‌المللی دانست و تقویت بخش خصوصی در این حوزه را تحول بزرگی در کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، حسن کریمی قدوسی با بیان اینکه اعزام قهرمانان به لیگ‌های خارج از کشور و کسب مقام برای کشور موجب اعتبار ایران در جامعه بین‌المللی می‌شود که از بسیاری از مسابقات دیگر بیشتر است، گفت: لذا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصمیم گرفت بستر کشف استعدادها و معرفی آنها به جهان را تقویت کند تا مسابقات باشکوهتر و بهتر برگزار شود.

وی به سیاست‌های جدید بنیاد برای ایجاد مزیت برای بازیکنان رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: بازی رایانه‌ای از دو بخش متفاوت بازی‌ساز و بازیکن تشکیل می‌شود و بنیاد در سال‌های گذشته، بسیار درگیر ایجاد صنعت بازی بوده و حیطه بازیکنان مغفول واقع شده بود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم با حمایت جدی از بخش خصوصی که به طور سالیانه این کار را انجام می‌دهد مسابقات سطح بالا و حرفه‌ای در تهران برگزار کنیم و برای قهرمانان مزیت‌هایی بالاتر از جوایز نقدی در نظر بگیریم.

کریمی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی است به عنوان هدف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: به همین دلیل طی دو سال و نیم اخیر در برگزاری این مسابقات مشارکت کرده‌ایم و از برگزاری مستقیم خودداری کردیم. تقویت بخش خصوصی موجب تحول بزرگی در کشور می‌شود و بخش خصوصی قوی پس از تغییرات مدیریت دولتی با قدرت بالاتری ادامه مسیر خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی تعامل مطلوب بین بازیکنان و بنیاد بیان کرد: توقع بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این است که گیمیرها بنیاد را حامی و همراه خود بدانند. به دلیل اینکه برخی از گیمرها حس می‌کنند بنیاد نهادی است که در تقابل با گیمرهاست و ترجیح می‌دهد هیچ بازی خارجی در کشور منتشر نشود. اما این نگاه واقعی نیست چون هم بنده و هم همه همکارانم در بنیاد گیم بازی می‌کنند و لذا اصولا بحث بازی برای همه ما مهم است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه گفت: اما نکته مهم مسئولیت و رویکرد ما این است که با دقت به تفکیک محتوایی بازی ها می‌پردازیم به نحوی که بازی‌های مناسب برای سنین مختلف منتشر شود. شاید این امر خوشایند برخی نباشد ولی این یک اصل و رویکرد جهانی است که در همه کشورها به تناسب بازیکن و بازی دقت فراوانی می‌شود، زیرا تاثیر بازی‌های رایانه‌ای که در سنین پایین انجام می‌شود در نتایج خوب یا بد آینده جامعه موثر است.

کریمی همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد علاقه‌مند است نظرات گیمرها را درباره عملکرد بنیاد به صورت بی‌پروا دریافت کند و دوست داریم تا جای ممکن نظرات گیمرها را براورده کنیم و این تعامل باعث پیشرفت بیشتر گیم در ایران شود.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شریک اصلی برگزارکننده مسابقات لیگ بازی‌های رایانه‌ای است، افزود: بنیاد به دلیل تیم حرفه‌ای و با تجربه این مسابقات وارد این مشارکت جدی شده است. البته امکان حمایت‌هایی از برخی مسابقات دیگر نیز وجود دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: بنیاد علاقه‌مند است لیگ بازیهای رایانه‌ای به صورت فصلی یا ماهیانه در سطح کشور و به صورت متداوم برگزار شود که احتمالا در بستر آنلاین رخ خواهد داد که صحبت‌های اولیه برای ایجاد بستر مناسبی برای این بازی‌ها با بخش‌های داخلی و خارجی انجام شده که در صورت موفقیت می‌توانیم فاصله لیگ‌ها را کم کنیم.

کریمی همچنین با اشاره به امکان انتخاب گیم به عنوان یک شغل در ایران، بیان کرد: در جهان نیز جوایز و مسابقات موجب درآمد گیمرها می‌شود، در ایران نیز با گسترش و افزایش مسابقات این امر دور از دسترس نیست که گیمری یک شغل محسوب شود.

وی ضمن تشویق بازیسازان به ساخت بازی‌هایی با قابلیت چندنفره اظهار کرد: بازی‌های رکوردی مناسب فضای مسابقات نیستند. بازی‌های منتخب امسال علاوه بر کیفیت بالا قابلیت بازی چند نفره نیز داشته‌اند. وقتی بازی‌ها قابلیت مسابقه داشته باشند حتما در لیگ‌ها از آنها استفاده می‌شود و این انگیزه فراوانی برای گیمرها و بازی‌سازان دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نهایت ابراز امیدواری کرد با این حمایت و مشارکت بستر مناسبی برای کشف استعدادها و حضور قهرمانان در عرصه جهانی فراهم شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95062213957
  • خبرنگار : 71541