درجلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

از بررسی حادثه کیانشهر تا صیانت از حق نظارت شورا

اعضای شورای شهر نظرات خود را در مورد موضوعات روز پایتخت اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری در دویست ونودمین جلسه شورا با اشاره به تغییر کاربری بخشی از نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های پیگیر مدیریت شهری۳۴۷ هکتار از اراضی نمایشگاه بین‌المللی به فضای سبز عمومی تغییر کاربری داده شد و دیگر در این بخش نمایشگاهی برگزار نمی‌گردد.

وی ادامه داد: امیدواریم با ادامه این روند شاهد رونق نمایشگاه شهر آفتاب باشیم.

کمیته عمران شورا علت ریزش تونل کیانشهر را بررسی کند

رییس کمیته عمران شورا همچنین با اشاره به حادثه مترو کیان شهر، گفت: برای کارکنان زحمت کشی که در این حادثه جان باختند، مغفرت الهی طلب می‌کنیم و نکته ای که باید مد نظر قرار داد این است که سازمان حمل و نقل و ترافیک باید تمهیدات ویژه ای انجام دهد تا از رخ دادن چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.
وی همچنین خواستار بررسی کارشناسی علت این حادثه شد و از معاونت حمل ونقل خواست تا گزارش آن را به شورا ارائه کند.

وی همچنین افزود: با این حال باید گفت انصافا زحمات زیادی در خصوص ساخت مترو کشیده می‌شود و مردم باید این امر را بدانند. سازمان حمل و نقل باید در اطلاع رسانی این زحمات نیز اقدام کند.

بنا براعلام سایت روابط عمومی شورای شهر، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورا نیز پیشنهاد بررسی کارشناسانه این موضوع از طرف شورا را ارائه کرد که مهدی چمران، کمیته عمران شورای شهر تهران را موظف کرد تا با حساسیت بالا موضوع را بررسی و نتیجه آن را به شورا اعلام کند.

همچنین، مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورا نیز در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور ضمن گرامیداشت روز عرفه و فرازهای سرشار از عشق و عرفان حضرت سیدالشهدا(ع) در دعای مخصوص این روز و ابراز امیدواری همدلی و وحدت جهان اسلام مقابل شجره ملعونه آل صعود، اظهار کرد: برخی از اعضای شورای شهر در مصاحبه‌های خود طی چند روز اخیر اصولگرایان شورا را متهم می‌کنند که جاده صاف کن شهرداری شده‌اند. این اظهارات نه تنها بی‌انصافی، بلکه دروغ و تهمت است. بنابراین توصیه می‌کنم دوستان قدری بیشتر رعایت تقوا داشته باشند.

وی با اشاره به پرسش مکرر شهروندان در دیدارهای مردمی در خصوص فیش‌های حقوقی نجومی، گفت: سوال مردم این است که چرا مدعی‌العموم با اشراف و اطلاعی که از موضوع دارد به طور مستقل برای برخورد با این قضیه ورود نمی‌کند و در انتظار ارائه لیست متخلفان توسط دولت است؟ دولت آشکارا از ارائه لیست ۳۰۰۰ نفره دریافت کنندگان حقوق های نجومی به قوه قضاییه سر باز می‌زند و در این بین سخنگوی دولت تنها آمار ۱۵ تن را ارایه می‌کند که برخی از آن ها وجوه دریافت شده را به صندوق دولت منتقل کردند و حتی وزیر نفت با نگرانی می گوید با پیگیری فیش های نجومی ۵۰۰ مدیر در این حوزه از کار برکنار می شوند . به این ترتیب می خواهند افکار عمومی را از ادامه پیگیری مطالبه شان منصرف کنند. اما مردم انتظار دارند مدعی العموم قویا راسا به این پرونده ورود و با متخلفان برخورد کند.

شاکری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بازدید روز جمعه خود از کارگاه طراحی هفته دفاع مقدس و مدافعان حرم در مجموعه فرهنگی سرچشمه، از اقدام سازمان زیباسازی در این زمینه تقدیر کرد و گفت: این سازمان در موضوعات حقوق بشر امریکایی، کار و تلاش، روز مبارزه با استکبار ، شهروند کوشا و نیز ورزش کمپین‌های مشابهی ایجاد کرد که اقدام در خور تقدیری است.

وی افزود: در جریان این کمپین‌ها، گرافیست‌های جوان در یک گردهمایی چند روزه با یکدیگر در حوزه موضوعاتی که برای شهر اهمیت دارد، گفت و گو و تبادل ایده می‌کنند و در نهایت از دل داوری آثار خلق شده، آثار برتر انتخاب می‌شود.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران پیشنهاد داد که تشکیل این کمپین ها استمرار یافته و آثار فاخر تولیدی به عنوان سازه های ماندگار شهری در ۲هزار و ۱۷۰ بوستان شهر به طور دائمی به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر در دویست و نودمین جلسه شورا با اشاره به بازدید خود از منطقه ۲۲ گفت: یکی از نکاتی که در این بازدید به چشم آمد موضوع پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران با دیگر سازمان‌ها و نهادها است که یکی از شاخص‌ترین و بزرگ مقیاس‌ترین آنها پروژه مشارکتی هزار و یک شهر است.

وی ادامه داد : این پروژه به دلیل اختلاف در تعارضات ملکی و اینکه شهرداری تهران هنوز نتوانسته در خصوص اسناد مربوط به انجام تعهدات فی مابین اقدامات لازم را انجام دهد، ماه‌ها است که زمین‌گیر شده و هیچ اقدام عمرانی در آن صورت نمی‌گیرد و به حالت تعطیل درآمده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در خواست ما از شورا این است که جلسه‌ای ما بین ذینفعان این پروژه (وزارت راه و شهر سازی، شهرداری تهران ، ارتش جمهوری اسلامی و .. ) تشکیل شود و نسبت به رفع تعارضات اقدام شود.

سالاری تصریح کرد: با مشخص شدن تکلیف این پروژه که از پروژه‌های فرا منطقه‌ای و فرا شهری است بخش عمده‌ای از سرانه‌ها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی تعیین تکلیف این پروژه‌ها با حفظ سهم شهرداری تهران می‌تواند در تامین درآمدهای پایدار و تحقق این مهم موثر باشد. بنابراین تعیین تکلیف این پروژه و نیز پروژه‌های مشارکتی نظیر آن باید یکی از ماموریت‌های مهم شورا در سال آخر باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95062113673
  • خبرنگار :