گشایش دفتر یادبود شهدای منا در سرکنسولگری ایران در نخجوان

به مناسبت سالروز وقوع فاجعه منا و شهادت قریب به 500 نفر از هموطنان و در حدود 5000 نفر از حجاج بیت الله الحرام در سال 1394، دفتر یادبودی در محل سرکنسولگری ایران در نخجوان گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، منصور آیرم، سرکنسول ایران در نخجوان در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سلمان خدادادی رییس کمیسیون امور اجتماعی مجلس، محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و حجت الاسلام میرزایی معاون پارلمانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، اقدامات انجام شده از سوی این نمایندگی در زنده نگاه داشتن یاد شهدای منا در طول یکسال گذشته را تشریح کرد.
او با اشاره به افتتاح سالن کنفرانس شهدای منا با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این نام‌گذاری را اقدامی ماندگار با هدف زنده نگاه داشتن یاد شهدای عزیز منا دانست.

آیرام هم‌چنین حضور مقامات جمهوری خودمختار نخجوان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برای ادای احترام و گرامی‌داشت یاد شهدای این واقعه را یادآور شد و آن را نشانی از پیوند و دوستی میان دو ملت دانست.
سپس خدادادی رییس کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی، عرب باغی رییس سازمان منطقه آزاد ارس، میرزایی معاون پارلمانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در دفتر یادبود شهدای منا متنی را در گرامی‌داشت شهدای فاجعه منا نوشتند.
هم‌چنین در حاشیه افتتاح سالن کنفرانس شهدای منا در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و به مناسب یکمین سالگرد این رخداد تلخ، نمایشگاه عکسی در محل سرکنسولگری برگزار شد.

اعضای کمیسیون امور اجتماعی مجلس و هم‌چنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس که روز پنج‌شنبه 18 شهریورماه به نخجوان سفر کرده بودند با همراهی منصور آیرم، سرکنسول کشورمان در جمهوری خود مختار نخجوان، از این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95061912442
  • خبرنگار : 71038