رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

امکان همکاری بیشتر بین ایران و آفریقای جنوبی فراهم است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کیپ‌تاون با معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و درباره توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، ابوذر ابراهیمی با اشاره به سابقه تاریخی دو طرف در استقلال‌طلبی و مبارزه علیه حکومت‌های استبدادی، گفت: ما و شما با ایستادگی و مبارزه علیه ظلم توانستیم به هویت واقعی ملت خود دست یابیم و فرهنگ غنی خود را بازیابیم و این مهم و بسیاری از اشتراکات موجود، امکان توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها را فراهم می‌کند.

او بر ضرورت رفت‌وآمد بیشتر بین مسئولان فرهنگی و بویژه وزرای فرهنگ دو کشور تاکید کرد.

امفکتو - معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی - نیز گفت: بسیار خوشحال هستیم که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند. من بارها به ایران سفر کرده‌ام و این علاقه‌مندی مورد تاکید مسئولان سطوح مختلف دو طرف قرار دارد.

در ادامه این دیدار که فلاحت‌پیشه - رایزن فرهنگی کشورمان -، مهرنیا - رئیس اداره شرق و جنوب آفریقای سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی - و بروجردی - نماینده سفارت کشورمان - در آن حضور داشتند، دو طرف درباره اجرای برخی برنامه‌ها از جمله هفته فرهنگی، نمایش فیلم، معرفی میراث فرهنگی تبادل نظر کردند و بر اجرای آن براساس برنامه مبادلات فرهنگی تاکید کردند.

ابراهیمی با هدف مذاکره و گفت‌وگو درباره توسعه همکاری‌ها به کشور نیمه‌مستقل زنگبار، دارالسلام در تانزانیا و آفریقای جنوبی سفر کرده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95061811987
  • خبرنگار :