مدیرکل جمع‌‌آوری و فروش اموال تملیکی کرمانشاه خبر داد

امحای 20 تن کالای تملک شده بلامصرف طی سه سال گذشته

مدیرکل جمع‌‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه اظهار کرد: طی سه سال گذشته 20 تن کالا در استان امحاء کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، برومند میرزایی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اموال تملیکی بر اساس قانون کار تعیین تکلیف تمامی کالاهایی را برعهده دارد که تحت عناوین مختلف به تصرف دولت در می‌آیند.

وی تصریح کرد: در این میان، کالاهایی که اطلاعاتی و امنیتی باشند به دستگاه‌های امنیتی واگذار می‌شود و کالاهایی هم که بنا به تشخیص مراجع ذیربط برای سلامت جامعه مضر تشخیص داده شود در حضور نماینده دادستان و دستگاه‌های مربوطه امحاء می‌شود.

میرزایی پور افزود: طی سه سال گذشته یازده جلسه امحاء کالای غیرقابل مصرف داشتیم که طی آن 20 تن کالا به ارزش 15میلیارد ریال امحاء شده است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه تصریح کرد: کالاهای میراثی و ملی نیز به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بین برخی کالاها نیز از طریق مزایده سراسری به فروش می‌رسد که از محل فروش این کالاها تا 12 مرداد ماه سال جاری، 178 میلیارد ریال به خرانه دولت واریز کرده‌ایم.

میرزایی پور با بیان اینکه تعیین تکلیف اموال غیرمنقول نیز در اختیار این سازمان است، گفت: برخی از این اموال وثایقی است که زندانیان می‌گذارند و در صورتی که زندانی در موعد مقرر نتواند وثایق خود را پس بگیرد، این وثایق به نفع دولت مصادره می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعیین تکلیف این وثایق از تیرماه سال گذشته به مراجع قضایی واگذار شده است.

مدیرکل جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی وظایف گمرکات از سال 1392 به این سازمان واگذار شده است گفت: در حال حاضر تمامی کالاهای قاچاق که توسط هر یگان کاشفی کشف می‌شود مستقیما به ما سپرده می شود و ما آن را تعیین تکلیف می‌کنیم.


انتهاي پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95061107505
  • خبرنگار :