فرماندار:

باغ گیاه شناسی نوشهر حفظ شود

فرماندار نوشهر درباره وضعیت باغ گیاه شناسی نوشهر گفت: این باغ برخی گونه های نادر و کمیاب جنگلی را در خود جای داده است و بنابراین برای ما بسیار مهم است و باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، علی شادمان امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بندر نوشهر و علت کم شدن تردد کشتی ها تصریح کرد: واردات گندم طی مدت اخیر به بندر نوشهر  کم شد و این امر نشان دهنده رشد تولیدات داخلی است، اما ظرفیت بندر نوشهر بسیار فراتر از اینها است و دارای ظرفیت صادراتی بالایی است.

فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه بخش توریسم در نوشهر در حال توسعه است و باید از این فرصت مهم نهایت بهره را برد، متذکر شد: می توان  در ازای واردات ذرت از کشورهای حاشیه دریای خزر، مرغ تولیدی این منطقه صادر شود و از ظرفیت بازار 150 میلیونی حاشیه خزر برای رونق بخشی اقتصادی استفاده کرد و فرصت مهمی برای سرمایه گذاری در حوزه صادرات است.

شادمان درباره راه دسترسی بندر نوشهر اظهار کرد: قسمت شرقی رودخانه ماشلک فضای آزاد بیشتری دارد و بخشی از زمین های مردم را می توان تملک کرد و برای راه دسترسی استفاده کرد و حتی ایجاد فضای سبز و زیباسازی را مد نظر قرار داد و به نظر یکی از راهکارهای مناسب است.

فرماندار نوشهر با اشاره به بازگشایی مجدد یکی از معادن شن و ماسه شهرستان در دشت نظیر کجور، افزود: در خصوص تهیه مصالح ساختمانی در بخش کجور، مردم به خاطر تعطیلی معدن شن و ماسه  دارای مشکلاتی شدند و مجبور بودند مصالح را از شهرهای دیگر استان خریداری کنند که این امر موجب  شد تا مردم هزینه های زیادی را متقبل شوند.

شادمان، بازگشایی مجدد معدن شن و ماسه را در اشتغال زایی مهم ارزیابی کرد و گفت: کارخانه شن و ماسه نقش مهمی در تولید و ساخت و ساز منطقه دارد.

وی با بیان اینکه از مهر امسال حدود 400 نفر در مجموعه هتل آراز مشغول به کار می شوند، تصریح کرد: یک سرمایهگذاری جدید به ارزش 30 میلیارد تومان قرار است در نوشهر در قالب پروژه به بالفعل تبدیل شود.کل مجموعه پروژه های هفته دولت در شهرستان نوشهر  ۶۰ پروژه است و تعداد ۴ طرح نیز کلنگ زنی شد.

شادمان تصریح کرد: پروژه های بزرگی نیز در بندر نوشهر به بهره برداری می رسد که جزو پروژه‌های زیرساختی است.

وی درباره آزاد سازی سواحل در نوشهر اظهار کرد: تاکنون ۳۶۰۰ متر از طول ساحل آزاد سازی شده که اقدام بزرگی است و با همکاری شهردار، اعضای شورای شهر و دستگاه قضا به ثمر رسیده است.

این مسئول اضافه کرد:  قرارداد با یک پیمانکار با قیمت مناسب برای نورپردازی به شیوه بادی منعقد شده است که برای نخستین بار در استان مازندران و در  سواحل آزادسازی شده در فواصل 500 متری انجام می شود و می تواند الگویی برای کشور باشد.

شادمان با تأکید بر اینکه نوشهر نیاز به یک تحول اساسی دارد، گفت: باید از زوایای مختلف برای توسعه همه جانبه نوشهر تلاش کرد و گام های زیربنایی  برداشت.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95060805505
  • خبرنگار :

برچسب‌ها