به گزارش سرویس بازار ایسنا، مایسیس در پنج کشور دنیا شعبه دارد و 2000 بانک در سراسر جهان، از سیستمهای آن برای ارایه خدمات متنوع به مشتریان خود استفاده میکنند ؛ 93 بانک از 100 بانک برتر دنیا جزو آن دسته هستند.
حمیدرضا نیروزاد، مدیر فروش مایسیس در منطقه، ضمن معرفی شرکت و مجموعه نرمافزارهای آن به بازار ایران گفت: مایسیس یک مجموعه نرمافزاری خدمات الکترونیک بانکداری با چهل سال سابقه است، که انعطاف بالایی جهت پیادهسازی انواع مدلهای بانکداری و نیز ارانه خدمات به واحدهای مختلف بانکی را داراست؛ مایسیس با ارائه سیستمهای بانکی چابک و با بهرهگیری از آخرین تکنولوژیها ریسک تبادلات و هزینههای بانک را کاهش میدهد.
وی تاکید کرد: با ورود ایران به فضای پساتحریم، صنعت بانکداری کشور یکی از اولویتها برای متحول شدن و همگام شدن با دنیاست. مایسیس این امکان را به بانکهای ایرانی میدهد که کیفیتی مشابه بانکهای معتبر خارجی و با استانداردهای جهانی، به مشتریان خود ارایه دهند.
نیروزاد افزود: با توجه به اهمیت توجه به ضرورت بهبود زیرساختهای صنعت بانکداری کشورمان، مجموعه مایسیس، پیش از فروش محصول خود، به عنوان مشاور در کنار بانکهاست، تا شرایط زیر ساختی را برای ارایه بهترین خدمات الکترونیک به مردم، مهیا کنند و تعهد دارد تا ده سال پس از پیاده سازی سیستمهای مایسیس، به عنوان مشاور کنار آنها حضور داشته باشد.
مدیر فروش مایسیس در منطقه با اشاره به این که مایسیس نرمافزارهایی با قابلیت انعطاف بالا و قابل پیادهسازی بر سیستمهای متنوع بانکی را دارد گفت: استفاده از این نرمافزارها احتیاج به تغییرات عمده سخت افزاری در سیستم بانکی را نداشته و انعطاف بالایی در تطبیق با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود را داراست؛ با این وجود ما کارمان را با بانکهای پیشرو شروع میکنیم، بانکهایی که هدفشان نزدیک شدن به استانداردهای جهانی است.
نیروزاد تاکید کرد: با توجه به اینکه مایسیس از مجموعه همکاران طراز اول سویفت محسوب میشود، کلیه تغییرات پیش از اعلان نسخه جدید سویفت، در محصولات مایسیس بروزرسانی شده و خدمات ارزی و بین الملل بانکها به طور پیوسته ادامه مییابد، این در حالی است که به دلیل کاهش ریسک تبادلات و اتوماسیون بالا، در ارزیابی سالانه بانکها، رتبه استانداردهای بانکداری بانک را تا حد قابل توجهی ارتقا میدهد.
وی افزود: همچنین این نرمافزار با کاهش هزینههای تبادل بین بانکی در تراکنشهای بینالمللی، با نزدیک کردن بانک ایرانی به استاندارد جهانی، هزینه این تبادلات بین بانکی را برای طرف ایرانی به طور قابل ملاحضهای کاهش داده و از طرفی باعث تمایل و اعتماد بیشتر بانکهای خارجی برای تبادلات مالی با بانک ایرانی خواهد شد.
وی در درحالیکه به چند نمونه از محصولات سبد نرمافزاری مایسیس اشاره و عنوان کرد: مجموعه نرم افزارهای بانکی مایسیس که به عنوان نمونه شامل پکیج های مجزای کوربانکینگ، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایهگذاری، بانکداری بینالملل، ریسک، خزانه داری، بانکداری دیجیتالی و.. است.
نیروزاد ادامه داد: به عنوان نمونه بانکداری دیجیتالی شرکت مایسیس با اتکا به فضای فینتک قابلیتهای جدید و متنوعی برای کاربران دارد که مثلا یکی از قابلیتها این است که مشتریان بانک میتوانند با دریافت اپلیکیشن از بانک مزبور، حسابدار شخصی خود باشند. آنها میتوانند گزارش موجودی تمام حسابهای خود در بانکها، در آمدها و هزینههای ماهیانه و چشم انداز مالی یک ساله خود را از طریق نرم افزاری که روی گوشی نصب میشود، رصد کرده و مدیریت کنند. این نرم افزار مثل یک مشاور مالی، زندگی مالی کاربر را تحت نظر دارد.
مدیر فروش مایسیس در منطقه با اشاره به ایجاد قابلیت درآمدزایی از طریق بستن قرارداد بانکها با مشتریان شرکتی به عنوان نمونه فروشگاهها گفت: با نصب یک اپلیکیشن بر روی موبایل کاربر، رفتار اقتصادی او تحلیل میشود و همزمان با گزارشگیری خودکار از فروشگاه های طرف قرار داد با بانک، به محض ورود کاربر به فروشگاه مربوطه، به او پیشنهاد خرید محصولاتی که تازه به فروشگاه ارایه شده یا بهرهگیری از تخفیف های جدید فروشگاه، متناسب با الگوی مصرف مشتریان به آنها پیشنهاد میدهد.
نیروزاد تصریح کرد: مایسیس قابلیت پیادهسازی خدمات بانکی در شبکههای اجتماعی را نیز داراست وبا اپلیکیشن «گیمیفیکشین» سیستم تشویق و امتیاز دهی به کاربران جوان برای افزایش موجودی حساب خود را پیاده میکند. همچنین مایسیس امکان دریافت پیام های مربوط به تراکنش را در هرنوع دیوایسی را فراهم میکند و حتی قابلیت ارایه خدمات خود بر روی ساعتهای مچی هوشمند را نیز داراست.
انتهای پیام