ترامپ، کلینتون را به خاطر "فساد به سبک جهان سوم" محکوم کرد

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با افزایش حملات لفظی‌اش علیه رقیب خود از حزب دموکرات، هیلاری کلینتون را به خاطر موسسه خیریه خانوادگی‌اش به "فساد به سبک جهان سوم" متهم کرده و وی را نامناسب برای ریاست جمهوری دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس که سوالاتی را درخصوص این به وجود آورد که برخی به خاطر دسترسی پیدا کردن به هیلاری کلینتون در زمان تصدی‌اش بر وزارت خارجه به موسسه خیریه آنها پول پرداخت می‌کردند، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری در جریان کمپینی در شهر آستن، مرکز ایالت تگزاس گفت: اگر وزیر امور خارجه‌مان قابل خرید، فروش یا رشوه گرفتن باشد واقعا شرم آور است. این یک رسوایی است، این تهدیدی برای نهاد دموکراسی محسوب می‌شود. این چیزی است که در کشورهای جهان سوم رخ می‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود، بیش از نیمی از افراد غیر دولتی که با هیلاری کلینتون در زمان تصدی‌اش بر وزارت خارجه دیدار کردند، به موسسه خیریه کلینتون کمک کرده بودند.

ترامپ افزود: هیلاری کلینتون کاملا برای ریاست جمهوری نامناسب است. غیر ممکن است که بفهمیم برای هیلاری موسسه خیریه کلینتون و وزارت امور خارجه چه تفاوتی داشت. در حال حاضر کاملا مشخص است که خانواده کلینتون کسب و کاری را برای سود بردن از دفاتر دولتی تاسیس کرده‌اند. آن‌ها امکان دسترسی را می‌فروختند.

وی ادامه داد: این فساد است و به همین خاطر است که من از یک بازرس ویژه خواسته‌ام تا با این وضع آشفته نگاهی بیندازند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود: دست کم 85 تن از 154 فردی که از بخش خصوصی با کلینتون در زمان وزیر امور خارجه بودنش دیدار کرده یا با او تماس تلفنی داشتند، به خیریه خانوادگی او کمک کرده یا متعهد کمک به برنامه‌های بین‌المللی‌اش شده بودند. کمک‌های این 85 تن بالغ بر 156 میلیون دلار بود.

در ادامه این گزارش آمده است: این در حالی است که نشست‌های میان کلینتون و اهداکنندگان ظاهرا نقض توافق‌نامه‌های قانونی که او و بیل کلینتون، همسرش پیش از ورود به وزارت امور خارجه امضا کرده بودند، نبود. اما تکرار این مساله ارتباط دسترسی و کمک را نشان می‌دهد و این استنباط‌ها را دامن می‌زند که دادن پول به خیریه کلینتون بهای دیدار با هیلاری بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95060101871
  • خبرنگار : 71477