مسعود قارداشخانی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه از آنجایی که تکنولوژی به کار رفته در ساخت این بازی تکنولوژی نوین واقعیت مجازی و یا همان Virtual Reality است، اظهار کرد: بازی پوکمون گو از نظر محتوایی دارای مصادیق ممنوع و فیلترکننده نیست، اما از نظر نوع بازی که واقعیت مجازی است مشکلاتی را از نظر امنیتی و جانی به وجود میآورد.
وی درباره استقبال و کیفیتی که در این بازی وجود داشته است، اظهار کرد: چون این بازی بر اساس داستان مانگا (کمیک استریپ) و انیمه ژاپنی پوکیمون ساخته شده است، به طور حتم جذابیتهای زیادی برای طرفداران این سری انیمه خواهد داشت و از استقبال زیادی نیز در بین این قشر برخوردار خواهد بود.
کارشناس بازیهای رایانهای تصریح کرد: این بازی علاوه بر همه مزیتها، معایبی را نیز در پی داشته است، از جمله چندین مورد وقوع مرگ و یا دزدی که طی روزهای اخیر از رسانهها گزارش شده است.
قارداشخانی تصریح کرد: در خصوص تاریخچه ساخت این بازی، گفت: بازی پوکمون گو اصالتا ژاپنی است و ابتدا در آمریکا منتشر شده و بعد از چند هفته و پس از بررسیهای بسیار در خود ژاپن نیز به دست مردم رسیده است.
این تحلیلگر بازیهای رایانهای ابراز کرد: در ایران همانطورکه معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد بازیها چندی پیش اشاره کرد، این بازی توسط بنیاد فیلتر نشده، ولی چون به نوعی جنبه فراسرگرمی دارد و نیازمند هماهنگی با نهادهای امنیتی بوده، از حساسیتهای امنیتی و جاسوسی برخوردار است.
انتهای پیام