مدیر عامل ایسنا اعلام کرد

راه‌اندازی دفتر ایسنا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا بر ضرورت راه‌اندازی دفاتر این خبرگزاری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی درخصوص فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تکریم بزرگان دانشگاهی و خبررسانی درخصوص فعالیت‌های دانشجویان و اساتید از جمله اهداف راه‌اندازی دفاتر ایسنا در دانشگاه‌ها است.

به گزارش ایسنا،  علی متقیان در جلسه رئیس جهاددانشگاهی با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که افتخار  همراه داشتن عنوان دانشگاهی را دارد در سال 1378 یعنی 17 سال پیش فعالیت خود را با پیام مقام معظم رهبری مبنی بر ارسال اخبار خوب، مفید و امیدبخش شروع کرد. خط‌مشی این خبرگزاری نیز بر همین اساس نوشته شده است و طی این سال‌ها نیز با این ویژگی در دانشگاه فعالیت می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این بود که دانشجویان را از پشت میزهای درس به سطح جامعه ببریم تا بتوانند با انعکاس مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آشنا بشوند.  به این ترتیب این خبرگزاری یک سال بعد به خبرگزاری جامع و کامل در کشور تبدیل شد و فعالیت آن به دست دانشجویان سپرده شد.

 متقیان اضافه کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران در سال‌های 93 و 94 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان خبرگزاری اول کشور انتخاب شد. دلیل این افتخار هم این است که این مجموعه صداقت را سنگ‌بنای تولید اخبار خود قرار داده، به طوری که تلاش کرده اخباری را تولید کند که صاحب خبر و جامعه هر دو از صحت آن رضایت داشته باشند. در واقع این خبرگزاری دنبال حاشیه‌پردازی و حاشیه‌سازی نیست.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران، امانتداری را از دیگر ویژگی‌های این خبرگزاری دانست و گفت: در زمینه امانتداری نیز تلاش شده است اخباری را تولید کنیم که تنها بر بخش منفی آن تاکید نشود. در واقع اخبار منفی در کنار اخبار مثبت قرار بگیرند. اگرچه در جامعه ما اخبار منفی دوست‌دار بیشتری دارد و معمولا افراد یا مراکزی که فعالیت‌ها و دستاوردهای مثبت بسیاری داشته باشند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند .

وی با تاکید بر اینکه در ایسنا ایران به روایت ایران مطرح می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه مسؤلان و شخصیت‌های علمی، سیاسی و مذهبی کشور اعتماد خوبی به این خبرگزاری دارند چراکه در این رسانه اخبار ایران را از زبان ایرانیان منعکس می‌کنیم. به عنوان مثال ما اخبار برجام را از زبان یک رسانه ایرانی به مردم منعکس کردیم و این طور نبود که این موضوع را از زبان رسانه‌های کشور آمریکا خبررسانی کنیم.

مدیرعامل ایسنا همچنین اطلاع‌رسانی در حوزه‌های علمی و دانشگاهی را از رسالت‌های اصلی این خبرگزاری عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی مایل هستند طرح‌ها و پروژه‌های علمی را زمانی اطلاع‌رسانی کنند که کاربردی و نتیجه‌بخش باشند، اما ما معتقدیم پژوهش‌های علمی باید در همان مراحل اولیه و مقدماتی به جامعه اطلاع‌رسانی شوند تا امیدبخشی بین مردم شکل بگیرد.

 متقیان در پایان به ضرورت تاسیس دفتر  ایسنا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: اکرام بزرگان دانشگاهی، اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های دانشجویان و اساتید نظیر انجام پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها از دیگر اهداف تاسیس دفتر ایسنا در دانشگاه‌ها است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و امکانات راه‌اندازی این دفتر را تامین کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 95050114248
  • خبرنگار : 71567