فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع):

ذهنیت منفی با کلمات تصرف و آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک در مردم ایجاد نکنید

‌فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: با کلمات تصرف و آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک ذهنیت منفی در مردم ایجاد نکنید.

‌به گزارش ‌ایسنا‌، سردار کشکولی در نشست خبری روز خبرنگار با اشاره به ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک اظهار کرد: متأسفانه در اخبار از واژه‌های آزادی، آزادسازی، تصرف، اشغال و... استفاده می‌شود که شایسته نیست. قریب 40 سال است که اراده‌ای مطرح شده تا قلعه در یونسکو ثبت شود. این موضوع در زمان طاغوت، انقلاب، جنگ تحمیلی بوده و حال 10 سالی است که به موضوع و بحثی داغ تبدیل شده است.


فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: در این 10 سال سپاه همیشه پای کار بوده و آماده واگذاری است، مدارک آن نیز موجود هستند. سپاه هیچ زمانی نگفته که حاضر به واگذاری نیستیم، اما زمانی که ‌استعلام می‌کنیم، عنوان می‌شود معاوضه یک امر ضروری و غیرفوری است.
وی ادامه داد: در همه جهان با هر تفکر و دیدی، یگان‌ها باید مقر و جایگاه معین داشته باشند و این از ضروریات است و ربطی به کشور ما ندارد. همچنین قلعه در معرض تهدید، تخریب و آسیب قرار ندارد، برای همین غیرفوری است، هر زمان بیم خطر رود، امری فوری تلقی می‌شود. بین امر ضروری و غیرفوری، امر ضروری مطرح است.
کشکولی اظهار کرد: تا به حال هیچ استانداری نتوانسته به سپاه جا بدهد و سال 93 که استاندار فعلی آمد، جلسه‌ای تشکیل شد که طبق آن بنا بود به ما زمین و پول بدهند تا جایگاه سپاه را بسازیم. حال 40 میلیارد تومان به ما داده‌اند، اما زمین هنوز مهیا نیست، چراکه باید 11 میلیارد تومان نیز به جهاد کشاورزی پرداخت کنند، اما هنوز نداده‌اند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: همچنین توافق ما مربوط به سال 93 بود که قیمت ساخت و ساز ارزان‌تر و حدود 800 تومان بود که حال به 2000 تومان رسیده است. قرار بود 50 میلیارد تومان پول و زمین به ما بدهند که اگر زمین واگذار شود تا پایان سال شروع به ساختن مقر سپاه می‌کنیم و سریع یک پایگاه خوب می‌سازیم.
وی افزود: همچنین میراث فرهنگی باید در این محل موزه شهدا را نیز احداث کند.
کشکولی بیان کرد: با کلمات تصرف، آزادسازی و... ذهنیت منفی در مردم ایجاد نکنید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95050111922
  • خبرنگار :