گزارش کمیته شفاف‌سازی عراق درباره فساد، امروز اعلام می‌شود

پارلمان عراق امروز (سه شنبه) در جریان نتایج تحقیقات کمیته شفاف سازی درباره اتهامات وارده به برخی مسئولان سیاسی از جمله رئیس پارلمان، قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، کمیته شفاف سازی عراق تحقیقات خود را درباره اتهاماتی که خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق به سلیم الجبوری، رئیس پارلمان و چند مسئول دیگر وارد کرده، تکمیل کرد و قرار است امروز (سه شنبه) گزارش را به پارلمان ارائه کند.

قرار است بعد از ارائه این گزارش کسانی که نامش در پرونده ذکر شده و مظنون به انجام اقدامات غیر شفاف باشند، در مقابل دستگاه قضایی قرار بگیرند.

گفته می‌شود کمیته شفاف سازی اسناد و مدارکی را که العبیدی تقدیم کرده، کافی ندانسته است.

ریبوار طه، یکی از اعضای کمیته تحقیقات در این باره گفت که العبیدی گزارش مکتوبی به حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نداده و تنها به گزارش شفاهی اکتفا کرده است.

منابعی در ائتلاف گروه‌های سنی عراق اعلام کردند که نشستی را درباره برکناری الجبوری برگزار خواهند کرد تا این مسئله پیامد منفی برای این ائتلاف نداشته باشد.

اخیرا العبیدی در جلسه استیضاحش در پارلمان سلیم الجبوری را به دست داشتن در پرونده‌های فساد متهم کرد و همین مسئله عراق را مجددا در مقابل یک بحران سیاسی جدید قرار داد.

به دنبال این اتهامات حیدر العبادی دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050111608
  • خبرنگار : 71516