اف.بی.آی: تکنولوژی رمزنگاری به معضلی برای پلیس تبدیل شده است

مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)گفت، این آژانس در حال جمع آوری مستنداتی است تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با استفاده از آنها یک بحث ملی بر سر ناتوانی ماموران پلیس در دسترسی به دستگاه های الکترونیکی رمزنگاری شده به راه بیاندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز کومی، مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)در سخنرانی در کنفرانس سالانه کانون وکلای آمریکا در سانفرانسیسکو گفت: بازرسان اف.بی.آی در 10 ماه گذشته نتوانستند به 650 دستگاه از مجموع 5000 دستگاه الکترونیکی که به دنبال تفتیش آنها بودند، به دلیل تکنولوژی رمزنگاری اطلاعات نفوذ کنند. این مشکل بدون یک بحث درباره این تکنولوژی بدتر خواهد شد.

کومی تصریح کرد: تکنولوژی رمزنگاری اطلاعات سبب شده در تعداد هر چه بیشتری از پرونده‌های کیفری و جنایی تفتیش دستگاه های الکترونیکی غیرممکن شود اما این به عهده شهروندان آمریکایی است تا درباره اصلاح این تکنولوژی به منظور کمک به پلیس و ضابطین قانون برای دسترسی به این دستگاه ها تصمیم گیری کنند نه اف.بی.آی یا مقامات دولتی.

نگرانی مدیر اف.بی.آی درباره تکنولوژی رمزنگاری اطلاعات اوایل سال جاری میلادی پس از درگیری حقوقی اف.بی.آی با شرکت اپل بر سر دستیابی به اطلاعات تلفن همراه آیفون عامل حمله تروریستی سن برناردینو افزایش یافت. این درگیری حقوقی همچنان بی نتیجه باقی مانده زیرا اف.بی.آی بعد از آن که گفت توانسته سرانجام راهی برای دسترسی به تلفن همراه او دست یابد این پرونده حقوقی را کنار گذاشت.

شرکت های کامپیوتری در منطقه "دره سیلیکون" آمریکا می گویند تکنولوژی رمزنگاری به جهت حراست از حریم خصوصی و محافظت از کاربران دستگاه ها در برابر هکرها، جاسوسان و دیگر حملات سایبری است.

کومی در این سخنرانی 20 دقیقه ای گفت: پرونده عامل حمله سن برناردینو لازم بود اما از نظر من این پرونده زیانبار نیز بود. این پرونده لازم بود چرا که ما باید به تلفن همراه او وارد می شدیم اما زیانبار بود چون سبب شد گفت‌وگوی فراگیر درباره این تکنولوژی بسیار سخت شود.

او اظهار امیدواری کرد گفت و گو درباره تکنولوژی رمزنگاری در فضایی آرام تر پس از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا و در سال 2017 آغاز شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95050109308
  • خبرنگار : 71415