کمبود معلم در مقاطع ابتدایی در کاشمر

معاون آموزشی آموزش و پرورش کاشمر گفت: متاسفانه در مهر امسال و در مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه هستیم.

عزت‌الله طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پروژه مهر در کاشمر گفت: پروژه مهر به معنای رفتن به استقبال بازگشایی مدارس به شکلی با شکوه و با نشاط و آراسته است.

وی با بیان اینکه پروژه مهر ملی و مختص آموزش و پرورش نیست، افزود: کمتر خانواده‌ای هست که مستقیم یا غیر مستقیم درگیر مدرسه نباشد.

طاهریان با اعلام اینکه از مهر سال گذشته جلسات مختلفی برای جانمایی مدارس و کاهش تراکم دانش‌آموزی در مدارس با موضوع توسعه متوازن برگزار شد، گفت: به دلیل پایین بودن آمار دانش‌آموزان در برخی مدارس مجبور به ادغام مدارس جهت رفع مشکل نُرم دانش‌آموزی شدیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه جهت صرفه‌جویی نیروی انسانی، دروس عمومی هنرستان‌ها با یکدیگر ادغام شدند، افزود: متاسفانه در مهر امسال و در مقطع ابتدایی با بحران معلم مواجه هستیم؛ این در حالی است که در مقاطع متوسطه اول و دوم نیروی مازاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی با کمبود 257 نفر نیرو مواجه هستیم، بیان کرد: در سال تحصيلى جارى بیش از 150 نفر از نیروهای مقاطع متوسطه اول و دوم برای کمک به ابتدايي در اين مقطع  سازماندهی شده‌اند.

طاهریان با اعلام اینکه هرچند با این سازماندهی تا حدودی در سال قبل مشکل کمبود معلم مرتفع شد اما امسال به دلیل بازنشسته شدن و یا خروج تعدادی از معلمان از بدنه آموزش و پرورش به دلایل مختلف مانند نقل و انتقالات يا مرخصى با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امسال علی‌رغم توزیع نیروهای دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان اما به کاشمر به عنوان مرکز قطب شهید مدرس هیچ نیرویی تعلق نگرفت و به مناطق محروم اختصاص یافتند، بیان کرد: علی‌رغم اینکه می‌دانیم ادغام مدارس کاهش کیفیت آموزش را در بر خواهد داشت اما به دليل کاهش تراکم دانش‌آموزان مجبور به ادغام برخی مدارس شدیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه علاوه‌بر آراستگی ظاهری در پروژه مهر امسال به سمت ایجاد رابطه عاطفی و دوستانه بین دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء که نیاز آموزش و پرورش است خواهيم رفت، به وضعیت چینش دانش‌آموزان در جهت هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: هزار و 717 دانش‌آموز امسال از متوسطه اول وارد پایه دهم در متوسطه دوم می‌شوند.

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی جاری 39 درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شده‌اند، تصریح کرد: در مهرماه سال جاری تلاش مي‌کنيم  61 درصد دانش‌آموزان که هزار و 50 نفر هستند به رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی و 669 نفر که حدود 39 درصد هستند به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند.

طاهریان با اشاره به اینکه از رشته‌های نظری 214 نفر که حدود 20 درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شوند به رشته ریاضی هدایت می‌شوند، گفت: در امسال 50.89 درصد دانش‌آموزان شاخه نظرى به رشته تجربى هدايت می‌شوند که شامل 506 نفر هستند و 31.3 درصد دانش‌آموزان شاخه نظرى که 328 نفر هستند به رشته انسانی هدایت خواهند شد.

انتهاي پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95050108047
  • خبرنگار :