کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه هفته آینده تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت گفت که در هفته آینده و پس از معرفی نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق برنامه ششم تشکیل خواهد شد.

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون تلفیق متشکل از 9 نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و 3 نفر از هر کمیسیون تخصصی است و با توجه به اینکه برخی کمیسیون ها نمایندگان خود را در کمیسیون تلفیق معرفی کرده‌اند، در هفته آینده سایر کمیسیون ها نیز باید نمایندگان خود در تلفیق را معرفی کنند تا این کمیسیون تشکیل شود.

وی افزود: ابهامی که وجود دارد این است که لایحه ارائه شده از سوی دولت با عنوان احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم است در حالی که طبق آیین نامه لایحه برنامه باید به کمیسیون تلفیق ارجاع شود. البته با توجه به اینکه رئیس مجلس این لایحه را به کمیسیون تلفیق ارجاع کرده ظاهرا برداشت هیأت رئیسه مجلس از لایحه ارائه شده همانند برنامه بوده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: البته من معتقدم لایحه برنامه باید متنوع‌تر باشد و به نظر می‌رسد دولت هم معتقد است که برنامه سند دیگری است و آن چه ارائه شده احکامی است که برای اجرای برنامه مورد نیاز است .

مفتح با بیان اینکه لایحه برنامه ششم در 35 ماده تقدیم مجلس شده است گفت:‌تفاوت این لایحه نسبت به لایحه ای که دولت در مجلس نهم تقدیم مجلس کرده بود این است که در لایحه فعلی منابع و برخی شاخص‌ها نسبت ضریب جینی و رشد میانگین هشت درصد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95050107164
  • خبرنگار : 71132