سازمان ملل النصره را حتی پس از تغییر نامش تشکیلاتی تروریستی می‌داند

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد، جبهه النصره در سوریه حتی پس از اعلام قطع ارتباط با القاعده و تغییر نامش به جبهه "فتح الشام" در لیست تحریم‌های شورای امنیت و به عنوان یک گروه تروریستی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سیریانیوز، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک تاکید کرد، اضافه و یا حذف نام اشخاص و یا گروه‌ها از لیست تحریم‌های شورای امنیت بر عهده اعضای شوراست و جبهه النصره با وجود اعلام قطع ارتباطش با تشکیلات تروریستی القاعده و تغییر نام خود به جبهه فتح الشام، در این لیست باقی خواهد ماند.

پس از آنکه النصره جدایی از القاعده و تغییر نام خود را اعلام کرد، مسکو گفت که جبهه النصره هر نامی هم که بر خود بگذارد، یک تشکیلات تروریستی و غیرقانونی خواهد بود و مبارزه ما با این تروریست‌ها تا نابودی کاملشان ادامه خواهد داشت.

احمد محمد الجولانی، رهبر گروه تروریستی جبهه النصره روز پنجشنبه از توقف فعالیت‌های این گروه تحت عنوان جبهه النصره و تشکیل جبهه فتح الشام را خبر داد و اعلام کرد که تشکیلات جدید هرگز ارتباطی با القاعده نخواهد داشت.

شورای امنیت در ۳۱ مه ۲۰۱۳ جبهه النصره را در لیست تحریم‌های خود و سازمان‌های تروریستی قرار داد. تحریم‌های شورای امنیت علیه اشخاص و تشکل‌ها و یا سازمان‌ها شامل بلوکه دارایی‌های آنها، ممانعت از سفر و ممنوعیت تجهیز آنها به اسلحه می‌شود این تحریم‌ها بر اساس قطعنامه شماره ۲۰۸۳ شورای امنیت که در سال ۲۰۱۲ صادر شد، اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050105096
  • خبرنگار : 71496