در گردهمایی دموکرات‌ها؛

معترضان ضدجنگ با سر دادن شعار مانع صحبت لئون پانه‌تا شدند

وزیر دفاع سابق آمریکا و رییس سابق سازمان سیا در حالیکه ویژگی‌ها و خصومیت‌های نامزد دموکرات‌ها برای رسیدن به سمت فرماندهی کل قوا را تحسین می‌کرد با شعارهای «دیگر جنگ نه» مواجه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان دموکراتیک چهارشنبه شب با فریاد شعار «دیگر جنگ نه» مانع صحبت‌های لئون پانه‌تا وزیر دفاع  سابق و رییس پیشین سازمان سیا شدند. این رویداد سبب شد تا سازمان دهندگان کنوانسیون دموکرات‌ها چراغ‌های سالن «ولس فارگو» را خاموش کنند.

پانه‌تا روی صحنه رفته بود تا حمایت خود از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2014 آمریکا را اعلام کند.

وی گفت: در این انتخابات تنها یک نامزد برای ریاست جمهوری وجود دارد که از تجربه، ذات و قوه تشخیص لازم برای فرماندهی کل قوا شدن برخوردار است و آن کسی نیست جز هیلاری کلینتون.

پانه‌تا با حمایت از تصمیم کلینتون برای تعقیب اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در حقیقت به وی اعتبار بخشید.

وی گفت: هیلاری کلینتون مصمم بود که ما باید به دنبال بن لادن برویم و او تصمیم دارد تا داعش، القاعده، بوکرحرام، الشباب و تروریست‌هایی را که آموزه‌های اسلامی را با هدف کشتن مردم بیگناه تحریف می‌کنند شکست دهد.

کنوانسیون ملی دموکرات‌ها هنگامی که معترضان در جریان سخنرانی پانه‌تا شعار «دیگر جنگ نه» سر دادند چراغ‌های سالن را خاموش کرد.

پانه‌تا گفت: این در حالی است که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که تجربه سیاست خارجی‌اش را از تماشای تلویزیون و اداره برنامه «دختر شایسته» به دست می‌آورد. این مساله خنده‌دار نیست ما باید آن را جدی بگیریم. ترامپ از نیروهای ما می‌خواهد تا مرتکب جنایات جنگی شوند، از شکنجه حمایت کنند، به متحدان اروپایی به خاطر آسیایی‌ها پشت پا بزنند، پیشنهاد می‌دهد که کشورهای بیشتری تسلیحات اتمی داشته باشند و تمامی دیکتاتورها را از صدام گرفته تا ولادیمیر پوتین تحسین می‌کند.

اما هنگامی که پانه‌تا به درخواست ترامپ از روسیه برای هک کردن ایمیل‌های کلینتون اشاره کرد و گفت ترامپ نمی‌تواند فرمانده کل قوا شود، معترضان با سر دادن شعار صحبت‌های وی را قطع کردند.

با این حال پانه‌تا ادامه داد: ما نمی‌توانیم نسبت به سلاح‌های اتمی الگوی منظمی نداشته باشیم. الان زمان قمار نیست.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95050104498
  • خبرنگار : 71477