«غلامرضا حمیدی» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دولت الکترونیک و دولت همراه یکی از مهمترین پروژههایی است که با هدف افزایش چابکی، کارآیی و اثربخشی دولت با جدیت دنبال میشود.
وی افزود: از مهمترین دستاوردهای این پروژه، تسهیل دسترسی به خدمات و اطلاعات، افزایش شفافیت و جلوگیری از فساد و سالمسازی اقتصاد است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان اینکه در سال 94 فقط چهار درصد خدمات دولت بهصورت الکترونیکی ارائه میشد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه این رقم در سال 95 باید به 20 و تا پایان سال 99 باید به 100 درصد افزایش پیدا کند.
این مسئول ادامه داد: هماکنون 826 خدمت از 69 دستگاه احصا شده است اما فقط 32 خدمت به صورت الکترونیکی ارائه میشود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز افزود: با این وضعیت ایران از نظر خدمات الکترونیک دولت در جایگاه 102 جهان قرار میگیرد.
وی بر ضرورت بهبود خدمات الکترونیک در استان تأکید و تصریح کرد: استان البرز بهعنوان پایلوت الکترونیکی کردن 100 خدمت پرتراکنش دولتی در نظر گرفته شده است.
حمیدی با اشاره به پروژههای در دست اقدام ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: اتصال دستگاههای اجرایی استان به شبکه دسترسی پهن باند به وسیله فیبرنوری، گردشگری الکترونیکی، ایجاد سامانه استعلام استانی، ایجاد مرکز آپای استان در دانشگاه خوارزمی برای ارتقا امنیت شبکه و بهرهگیری از خدمات مرکز فضایی استان از جمله این پروژههاست.
این مسئول از آمادگی دیتاسنتر استان برای خدمترسانی به دستگاهها خبر داد و گفت: 10 میلیارد تومان برای این دیتاسنتر هزینه شده است.
حمیدی یادآور شد: طبق برنامه، 84 روستای استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.
انتهای پیام