نائب رئیس کمیسیون شوراها:

دولت لایحه قانون جامع انتخابات را باید مجددا به مجلس تقدیم کند

نائب رئیس کمیسیون شوراها در امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید هر چه سریعتر مجددا لایحه قانون جامع انتخابات را به مجلس تقدیم کند و کمیسیون شوراها در این باره مکاتبات فراوانی را با دولت داشته است.

سید حمید رضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا خاطر نشان کرد: در مجلس گذشته لایحه قانون جامع انتخابات در مجلس مورد بررسی قرار گرفت اما در نهایت از این لایحه تبدیل به قانون نشد. لذا لازم است در فرصت  حدود ۹ ماه باقی مانده تا انتخابات هرچه سریعتر دولت مجددا لایحه را تقدیم مجلس  کند تا بعد از بررسی کمیسیون تخصصی برای اجرایی شدن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای آینده تقدیم هیأت رئیسه شود.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورا گفت: وزارت کشور طی توافقی که با شورای نگهبان کرده است، اعلام نمود قصد دارد انتخابات را حدود یک ماه زودتر از زمان مقرر در اردیبهشت ماه برگزار کند و کمیسیون شوراها نیز در این باره منتظر نظر شورای نگهبان است تا در صورت لزوم با همکاری مطلوب با شورا و دولت قانون متناسب با آن تدوین و یا اصلاح شود.

وی افزود: بعد از تعطیلات جلسات علنی مجلس حتما کمیسیون شوراها موضوع برگزاری زودهنگام انتخابات را در دستور کار خود قرار خواهد داد و امیدواریم در نهایت با تعامل قوه مجریه و قوه مقننه و تامین نظر شورای نگهبان بهترین تصمیم در مورد برگزاری انتخابات اتخاذ شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95050102009
  • خبرنگار : 71184