صدور انقلاب اسلامی استمرار دارد

یک پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: باید از عرصه رسانه و فرهنگ و هنر برای صدور جلوه های باشکوه انقلاب اسلامی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام معین شیرازی کارشناس تاریخ معاصر پیرامون دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت «بیداری و مقاومت اسلامی» توضیح داد: حرکت انقلاب اسلامی و نهضت امام چون برگرفته از اسلام بود مردم آزاده جهان از جمله فلسطین آن را پذیرفتند.

وی ادامه داد: مردم فسطین اشغالی چون تحت ستم بودند زودتر از بقیه این پیام انقلاب را دریافت کردند. شیعیان جنوب لبنان که در محرومترین شرایط بودند علاوه براینکه غیرت تشیع داشتند به انقلاب علاقمند شدند و روی آنها اثرگذاشت. در آفریقای جنوبی غیرمسلمان‌ها  در تظاهرات علیه  آپارتاید ندای الله اکبر سر می‌دادند  و عکس امام خمینی (ره) را حمل می‌کردند. این موارد جلوه‌هایی از صدور انقلاب بود.

شیرازی خاطرنشان کرد: در طول اشغال فلسطین بعد از جنگ 6 روزه تمام دولت‌های عربی سعی کردند تظاهر کنند که با اسراییل  بجنگند  اما کاری از پیش نبردند و بعد از آن عده‌ای از شیعیان که نه دولت بودند و نه ارتش داشتند توانستند در جنوب لبنان رژیم صهیونیستی را شکست بدهند و کاری کنند که از منطقه خارج شود.

این پژوهشگر با اشاره به نحوه شکل‌گیری مسئله انتفاضه گفت: در راهپیمایی برائت از مشرکین فلسطینی‌ها مشاهده کردند که می‌شود فریاد  مرگ بر امریکا سرداد و زمانی که این‌ها را مشاهده کردند انتفاضه به راه افتاد و آنها حرکتشان را شروع کردند. سپس ملت‌های دیگری که تحت ظلم و ستم و فشار بودند این پیام را دریافت کردند و سعی کردند مقاومت کنند.

شیرازی در پایان گفت: صدور انقلاب اسلامی به اتمام نرسیده و امروز الگوگیری از انقلاب در جهان کاملا مشهود است و به خصوص در دنیای امروز که دنیای ارتباطات شناخته می‌شود این رسالت به دوش همه ما است. باید از عرصه رسانه و فرهنگ و هنر برای صدور جلوه های باشکوه انقلاب اسلامی استفاده کرد و جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم برای نمایش قدرت انقلاب و مقاومت اسلامی می باشد.

به گزارش ایسنا،  دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی که به همت انجمن پیشکسوتان سپاس تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارسال آثار خود در دو بخش فرهنگی و هنری به سایت جشنواره به آدرس اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95050100490
  • خبرنگار : 71451