به گزارش ایسنا، بلومبرگ در گزارشی با اشاره به این تحقیقات، نوشت: مهندسان تاکاتا بعضی از نتایج تستهای انجام گرفته را حذف میکردند تا عملکرد متفاوت بادکنندههای ایربگ چندان به چشم نیاید.
نتایج این تحقیقات مشخص خواهد کرد آیا بادکنندههای بیشتری باید مورد فراخوان قرار بگیرند.
براساس گزارش رویترز، شرکت ژاپنی تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد میکند، استفاده میکند اما این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و این قطعات همانند ترکش در داخل خودرو پرتاب شوند. تاکنون ۱۳ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح در ارتباط با نقص ایمنی ایربگهای ساخت تاکاتا شناسایی شده است.
انتهای پیام